رزومه نویسی

مصاحبه یا آزمونِ ماک

ماک به جلسه مصاحبه یا آزمونی گفته می‌شود که شبیه مصاحبه استخدامی یا آزمون اصلی باشد.

ماک MOCK در لغت به معنای تقلیدی است و به مصاحبه یا آزمونی گفته می‌شود که کاملاً شبیه آزمون اصلی باشد و به داوطلبان کمک می کند تا خود را در شرایط واقعی مصاحبه قرار دهند. بنابراین مصاحبه ماک یا آزمون ماک یا تست ماک همه مفاهیم تمرینی و مانور در شرایط شبیه‌سازی شده دارند.

بدیهی است که مدیران هوشمند منابع انسانی در طراحی سوالات مصاحبه استخدامی حرفه‌ای هستند. اما شما هم باید هوشمندانه رفتار کنید. مصاحبه هم بخشی از رقابت برای یک فرصت شغلی است. مصاحبه شغلی را از تهدید به فرصت تبدیل کنید.

تمامی متقاضیان آزمون اصلی، با توجه به زمانی که صرف آمادگی برای آزمون می کنند و هزینه هایی که برای آن می پردازند، نیاز دارند پیش از آزمون، به شکلی مشابه آزمون اصلی ارزیابی شوند. 

مصاحبه‌ استخدامی آزمایشی یا آزمون ماک

مصاحبه‌ استخدامی آزمایشی یا آزمون ماک به دلیل ویژگی های خاص خود، امکانی جدی برای متقاضیان فراهم می آورد تا با وضعیت آمادگی خود آشنا شوند. متقاضیان در شرایط کاملا مشابه با آزمون اصلی، توانایی های خود را می‌سنجند.  مصاحبه یا آزمون ماک متقاضیان را با شرایط مصاحبه استخدامی یا آزمون اصلی آشناتر می‌کند. به نحوی که در روز مصاحبه یا آزمون اصلی به دلیل آشنا بودن با سالن آزمون، مراحل کنترلی و شرایط و امکانات، استرس کمتری خواهند داشت.

۲۵ سوال چالشی مصاحبه استخدامی

سخن پایانی

بهره شما از فرایند کوچینگ چیست؟

کوچینگ (Coaching) یا مربیگری شما را قادر می‌سازد پایبندی به اهداف خود را تقویت کند. یک کوچ با درک فرایندها، سبک و تکنیک‌های مناسب برای رشد و توسعه و تغییر را در اختیار مراجع قرار می‌دهد.

اگر دغدغه انتخاب یک یا چند فرصت شغلی را داریدد کوچینگ میتواند کمک بزرگی به تصمیمگیری شما باشد. در این مسیر، حضور یک فرد با تجربه می‌تواند دریچه‌های دانش و فرصت‌های جدید را برای شما باز کند.

در مقاله تفاوت کوچینگ و مشاوره سعی کرده‌ام این تفاوت را شرح دهم. البته قبل از آن شما باید درک درستی از مفهوم کوچینگ داشته باشید. در ویدیوی کوچینگ چیست؟ به این موضوع پرداخته‌ام.

نمایش بیشتر

پشتیبانی محتوا

نام نویسندگان یا ارائه‌کنندگان مقالات، مطالب و ویدیوهایی که توسط این کاربر منتشر می‌شود، بالای همین صفحه و زیر عنوان اصلی مقاله درج شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا