رزومه نویسی
موضوعات داغ

رزومه حرفه ای: راهنمای رزومه نویسی ویدیویی+ دانلود رایگان

آنچه باید درباره رزومه‌نویسی بدانید: راهنمای کامل نگارش رزومه حرفه‌ای بین‌المللی + دانلود رایگان فرم خام و نمونه رزومه کاری حرفه ای

چرا باید یک رزومه کاری حرفه‌ای داشته باشیم؟

اگر در فکر فعالیت در عرصه جهانی هستید و مایل به آغاز زندگی تازه‌ای هستید، باید بدانید که فعالیت بین‌المللی، اخذ جاب آفر و درخواست استخدام در شرکت‌های چند ملیتی مراحل گوناگونی دارد. این مراحل به دلیل نظام‌های متنوع اداری دشواری‌هایی هم دارد که با اطلاع از چند ترفند می‌تواند تسهیل شود. تهیه یک رزومه کاری حرفه ای یکی از این ترفندهاست. ولی تهیه رزومه انگلیسی کمی پیچیدگی‌های بیشتری دارد که در این مقاله با آن‌ها نیز آشنا خواهید شد.

بازار کار در جهان به روز شده و اگر در فکر استخدام و اشتغال در یک شرکت یا موسسه تولیدی، خدماتی یا علمی هستید و یا مایل به کارآفرینی و راه‌اندازی یک کسب و کار در خارج از کشور هستید، به یک رزومه کاری حرفه ای نیاز دارید. صرفا اقدام برای اخذ ویزای توریستی، پذیرش تحصیلی، مهاجرت، کاریابی خارجی و یا حتی اخذ اقامت با سرمایه‌گذاری ممکن است قدم های صحیحی نباشند.

مطالب این صفحه می‌تواند شما را برای ورود به بازار کار خارج از کشور توانمند کند تا بتوانید با تکیه بر توانایی‌های فردی، علمی و مهارتی خود، مسیر شغلی مورد نظرتان را پیدا کرده و وارد بازار کار جهانی شوید.

الزامات نوین اشتغال

تهیه یک رزومه حرفه‌‌ای و مدرن مهم است. رزومه نه تنها برای کارجویان بلکه برای تمام علاقه مندان به کار بین المللی و ورود به بازارهای جهانی ضروری است. یک جستجوی شغلی موفق با تهیه و برنامه ریزی دقیق شروع می شود. همانطور که در فعالیت های روزمره خود در محل کار، دانشگاه، خانه و در جامعه نیاز دارید تا ارزش‌های خود را نشان دهید.

کارفرمایان و مدیران منابع انسانی موسسات استخدام کننده باید ارزیابی کاملی از مهارت ها، دانش، توانایی‌ها، منافع، دستاوردها، ارزش ها و صفات شخصی شما به دست آورند. اطمینان حاصل کنید که تمام استعدادهای خود را منتقل می کنید. این ها مهارت ها و توانایی هایی هستند که می توانید با یک کارفرمای جدید به اشتراک بگذارید. ویژگی هایی وجود دارد که شما در آن قرار دارید که کارفرماهای مختلف به آن علاقه مند هستند.

رزومه ی کاری حرفه ای
رزومه ی کاری حرفه ای

رزومه کاری چیست؟ چگونه یک رزومه کاری حرفه‌ای بنویسیم؟

به یاد داشته باشید، یک کارفرمای دولتی یا خصوصی به دنبال استفاده از ظرفیت شما برای بهبود عملکرد و افزایش راندمان سازمان خود می باشد. حتی اگر از خدمات رایگان شرکت ها و سایت های کاریابی نیز استفاده می کنید، از شما می خواهند که رزومه خود را در قالب های استاندارد (مثلا .doc  یا  .docx یا  .pdf) بارگذاری کنید. در اغلب این سامانه‌ها توصیه میکنند که اگر خودتان قبلاً رزومه‌ای ساخته‌اید که قالب آن با سلیقه شما هم‌خوانی بیشتری دارد آن را با استفاده از گزینه Upload File روی صفحه اختصاصی کاربری خود‌تان ارسال کنید.

به همین دلیل توصیه می کنم یک رزومه کاری حرفه ای برای خود تهیه کنید و در تمام این موارد از نسخه‌ای از رزومه‌تان که خودتان تهیه کرده‌اید استفاده کنید. یکی از مزیت های تهیه رزومه اختصاصی، افزایش شانس دیده شدن رزومه کاری شما توسط ربات های کاریابی است.  نتیجه کار به دست آوردن فرصت های بهتر و بیشتر است. از طرف دیگر با این روش شما وابسته به سامانه‌های آنلاین نیستید و در هر زمان و برای هر فرصت شغلی می توانید رزومه کاری حرفه‌ای خودتان را به روز رسانی کنید.

رزومه نویسی هیبرید چیست؟

فرمت معمول رزومه یعنی فرمت کرونولوجیکال (chronological) برای اغلب متقاضیان مناسب است. چه کسانی که کمتر از ده سال سابقه دارند یا آنها که بیش از ۲۰ سال تجربه دارند. اغلب موسسات نیز از این روش استفاده میکنند. در این شرایط کارتان برای ساخت یک رزومه کاری خیلی راحت است. به همین دلیل از رزومه سازهای اینترنتی هم میتوانید استفاده کنید. البته توصیه به کسانی که کمتر از ۱۰ سال تجربه دارند تمرکز بر روی فرمت رزومه نویسی عملکردی یا  فانکشنال (functional) است.

اما اگر تصمیم دارید متفاوت باشید، توصیه من این است که یک رزومه هیبرید (hybrid) یا رزومه ترکیبی داشته باشید.  در این مدل از رزومه حرفه ای تمرکز ما بر روی شایستگی ها و مهارت ها است. چرا؟ خیلی روشن است. کارفرما دنبال این نیستند که شما چند جا کار کردید. آنها توانایی شما را برای بهبود کار خودشان لازم دارند.

با روبات ها دوست شوید!

نویسندگان حرفه‌ای رزومه بر روی ایجاد تعادل برای افزایش شانس اشتغال در هر گونه فعالیت مناسب و یا تثبیت شغلی تمرکز می‌کنند. آنها باید بتوانند یک رزومه را سفارشی و بر اساس شرایط شغل آگهی شده قالب بندی کرده و به اهداف استخدامی خود برسانند. علاوه بر این، نویسندگان یک رزومه شغلی حرفه ای با نرم افزارهای اسکن رزومه و منطق ربات های رزومه خوان آشنا هستند. چرا که اکثریت شرکت ها امروزه برای مقایسه رزومه های دریافتی آنها را از نظر کلمات و عبارات کلیدی مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند. با این ترفند شانس کاندیدای خود را بر اساس مهارت و مدارک مرتبط با کار افزایش می دهند.

برای یک درخواست کار استاندارد باید رزومه یا CV) curriculum vitae) خود را به زبان کشور یا کشورهای مقصد آماده ‌کنید. اطمینان حاصل کنید که رزومه‌تان مهارت‌های عمومی و فرهنگی شما را نشان دهد و کارفرما یا شرکت های واسطه استخدامی را با شخصیت کاری و حرفه ای شما آشنا کند. چون آنها نیاز دارند تا مشخصات شما را با نیازهای شرکت و موسسه مقصد تطابق دهند. یک رزومه کاری حرفه ای شانس شما را برای پذیرش افزایش می دهد.

دوره های آموزش رزومه نویسی حرفه‌ای برای کسانی که می خواهند متفاوت باشند. 
نوشتن رزومه بین المللی نیاز به مهارت دارد.
نوشتن رزومه بین المللی نیاز به مهارت دارد.

ساخت رزومه شخصی یا رزومه سازهای آنلاین موسسات کاریابی؟

وقتی در صدد شرکت در آزمون استخدام یا مراجعه به موسسات کاریابی هستید، ابتدا اطلاعات اصلی مربوط به هدف شغلی خود را جمع آوری کنید، قبل از اینکه شروع به آماده کردن رزومه خود شوید. حتی اگر یک رزومه آماده دارید حتما آن را با کارشناسان منابع انسانی در میان بگذارید (بدون توجه به اینکه قدیمی است). توجه داشته باشید که کارشناسان منابع انسانی خصوصا افرادی که تجربه کار با موسسات بین المللی یا شرکت های چند ملیتی را دارند خلاقیت های خاص خود را دارند و اتفاقا همین خلاقیت ها باعث متمایز شدن رزومه کاری حرفه ای شما نسبت به سایر رقبا خواهد شد.

سازمان ها و شرکت های معتبر روزانه هزاران رزومه را برای هر موقعیت شغلی، موقعیت یا وضعیت اشتغال اعلام شده دریافت می کنند. با این حال، فقط تعداد انگشت شماری از نامزدها برای مصاحبه استخدامی دعوت خواهند شد. این لیست کوتاه در ابتدا تنها بر اساس رزومه شما تهیه خواهد شد که رباتها در این میان نقش مهمی را ایفا میکنند. حتی اگر شما خیلی خوش شانس باشید و رزومه تان به دست یک کارشناس یا مدیر منابع انسانی برسد حداکثر ده ثانیه مطالعه خواهد شد و رزومه شغلی شما باید در این مدت کوتاه تأثیری را بر کارفرمایان یا کارکنان ایجاد کند.

رزومه نویسی کنید، نه روزنامه نویسی!

اگر می خواهید کسی را به خواندن رزومه خود ترغیب کنید، باید دقیقا و به طور موثر توانایی‌ها، مهارت‌ها و نقاط قوت خود را صادقانه و شفاف در اختیار او قرار دهید. بنابراین بسیار مهم است که شما رزومه یا نامه درخواست خود را به طرز بسیار دقیق تهیه کنید تا بتواند کارفرمایان و استخدام کنندگان را تحت تاثیر قرار دهد و آنها بتوانند تصمیم بگیرند که شما را برای مصاحبه دعوت کنند.

ویدیو: رزومه حرفه ای در یک روز: رزومه فوری شوخی است یا جدی؟ 

بنابراین شما حداکثر ده ثانیه برای ایجاد یک برگ برنده نزد کارفرمایان خود فرصت دارید و نباید به سادگی آن را از دست بدهید. از فرصت استفاده کنید، روی بهترین پله نردبان موفقیت پا بگذارید و پاداش مناسب را به دست آورید.

نویسندگان رزومه کاری حرفه ای می توانند مهارت های نوشتن رزومه و چیدمان نامه درخواست را برای شما بیان نمایند و مهارت های خود را به کار گیرند تا “اولین تصور” از شما را به صورت حرفه ای برای کارفرمای آینده شما ایجاد کنند.

آموزش نوشتن رزومه کاری حرفه ای
کارفرمایان را با رزومه‌‌ای حرفه‌ای جذب خود کنید.

بخش‌های اصلی یک رزومه کاری حرفه‌ای چیست؟

۱- اطلاعات شخصی:

رزومه کاری حرفه ای شما لازم نیست حاوی تمام اطلاعات و سوابق شخصی شما باشد و گاهی باید موضوعی که از نظر شما جالب توجه است را از رزومه‌تان حذف کنید. درمورد داده های شخصی دقت داشته باشید که تاهل، تجرد، داشتن فرزند، بازنشستگی و نظایر آن برای عده‌ای محدودیت و برای برخی دیگر فرصت محسوب می‌شود و می‌تواند در شرایط کاری افراد تاثیرگذار باشد و لذا در مورد درج آن در رزومه خودتان دقت کنید.

در این بخش از رزومه، من درج عکس پرسنلی را توصیه میکنم ولی تصویر در رزومه امری سلیقه ای است که برخی (به خصوص در اروپا) آن را لاینفک از رزومه کاری حرفه ای می دانند و بعضی اصلا  اصراری بر آن ندارند. من در ویدیوی اطلاعات شخصی در رزومه درباره‌ی این بخش روزمه به طور کامل صحبت کرده ام.

دوره آموزش رزومه نویسی حرفه‌ای برای کسانی که می خواهند متفاوت باشند. 
اطلاعات شخصی در رزومه کاری حرفه‌ای
اطلاعات شخصی در رزومه حرفه‌ای

۲- معرفی اجمالی:

بعد از اطلاعات شخصی،  شما باید در یک پاراگراف برای خودتان شخصیت پردازی کنید تا در شبکه سازی و اتصال به شبکه های اجتماعی، افراد خاص، موسسات استخدامی، انجمن‌های تخصصی و نهادهای حقوقی که می توانند سطح اداری و استخدامی شما را ارتقا دهند تاثیرگذار باشید.  در این بخش از رزومه کاری دقت کنید که بر توانایی‌های خودتان تأکید کنید ولی صداقت کامل داشته باشید. یک رزومه کاری حرفه ای باید شامل یک معرفی اجمالی از فرد باشد.

توصیه می کنم ویدیوی معرفی اجمالی در رزومه را مشاهده کنید.

معرفی اجمالی یکی ار بخش های یک رزومه کاری است.
معرفی اجمالی در رزومه کاری حرفه‌ای

 

۳- سوابق حرفه‌ای:

تنظیم سوابق فعالیت های کاری و حرفه ای بسیار اهمیت دارد. لازم نیست همه سوابق خود را درج کنید ولی دقت کنید که تاریخ سوابق کاری شما باید متناسب با شغل درخواستی شما باشد. در مورد تنوع شغلی هم دقت کنید که در بعضی موارد جابه جایی از یک موقعیت به موقعیت دیگر خوب نیست اما در بعضی مشاغل پروژه محور این موضوع یک امتیاز محسوب می شود.

اگر قصد ورود به بازار کار خارج از کشور را دارید بدانید که «رزومه شغلی» تابلوی ویژگی‌ها و قابلیت‌های شما و به عبارتی سفیر شما در سازمان و شرکت استخدام کننده است در زمانی که خودتان حضور ندارید. لذا دقت کنید تا از اشتباهات رایج که متاسفانه در بسیاری از رزومه های کارجویان دیده می شود پرهیز کنید تا در عرصه رقابت‌های استخدامی شانس ورود به عرصه رقابت را بالا ببرید و حتی پیشتاز باشید.

برای اطلاعات بیشتر ویدیوی سوابق کاری در رزومه را مشاهده کنید.

در دوره آموزش رزومه نویسی حرفه‌ای تمامی نکات لازم برای نوشتن یک رزومه انگلیسی را با مثال های واقعی ببینید
نحوه نوشتن سوابق کاری در یک روزمه را حتما به خوبی یاد بگیرید.
سوابق شغلی در یک رزومه کاری حرفه ای

 

۴- سوابق تحصیلی:

حتما با افرادی برخورد کرده اید که کارجویان حتی با وجود داشتن نمرات خوب از دانشگاه‌های معتبر برای یافتن شغل دچار مشکل می‌شوند و گاهی برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور و یا کاریابی در عرصه‌های جهانی موفق نیستند.

تردیدی نیست که دانش آموختگان جویای کار نمیتوانند فقط با تکیه بر آموخته‌های آکادمیک مسیر شغلی آینده خود را تعیین کنند به همین دلیل است که برخی با داشتن تحصیلات بالا، در مشاغل غیر مرتبط و پایین‌تر از سطح استعداد و توانایی‌های خود شاغل شده اند. اگر شما یک مدرک لیسانس دارید باید در مسیر حرفه‌ای درست قرار بگیرید و برای خوتان سابقه سازی کنید.

از مشکلات اصلی کسانی که قصد ورود به بازار کار را دارند ناتوانی در ابراز توانایی آنها در انجام یک کار است که اغلب به دلیل نداشتن مهارت ابراز شخصی، سخنرانی و رزومه نویسی است. ضعف در ارائه کردن توانائی‌های علمی و تخصصی لزوما به دلیل نداشتن سواد کافی نیست بلکه عدم کسب مهارت در مواجهه با کارفرمایان و شکست در مصاحبه‌های شغلی رخ می دهد.

من در یک ویدیو درباره‌ی سوابق تحصیلی در رزومه به طول مفصل صحبت کرده‌ام؛ حتما آن ویدیو را نیز مشاهده کنید.

سوابق تحصیلی در رزومه را باید هوشمندانه ذکر کرد.
سوابق تحصیلی در رزومه کاری حرفه ای

۵- فهرست افتخارات و علاقه‌مندی‌ها:

اولین توصیه من به فعالان حوزه کارآفرینی و نیز جویندگان کار در فضای بین‌المللی این است که در مورد کشورهایی که مایلید کار کنید، قبلا تحقیق کنید و قوانین مهاجرتی و شرایط لازم حقوقی، شهروندی، مالی، سیاسی، امنیتی، بهداشتی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و حتی موضوعات مربوط به انتقال ارز برای شهریه و راه‌اندازی یک استارتاپ را بررسی کنید تا بتوانید بر اساس فرهنگ کاری و شرایط زندگی مقصد رزومه نویسی کنید.

تجربه سال‌ها کار من در سازمان‌های مختلف را در دوره آموزش رزومه‌نویسی حرفه‌ای ببینید. 

مدیران توسعه‌ای، مدیران سازمان‌ها و موسسات دولتی، مدیران شرکت‌‌های کوچک و متوسط، دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها، کارجویان، کارآفرینان، کارشناسان و کلیه علاقه‌مندان به توسعه فعالیتهای بین‌المللی باید هنگام رزومه نویسی یا تهیه نامه درخواست شغلی یا تحصیلی به این قسمت توجه ویژه ای داشته باشند.

افتخارات و علاقه مندی ها‌ی خود را در رزومه حرفه‌ای خود ثبت کنید.
افتخارات و علاقه مندی‌ها در رزومه کاری حرفه ای

هفت نکته مهم: بایدها و نبایدهای یک رزومه شغلی چیست؟

  1. رزومه ای که تمیز و خوانا نوشته شده باشد نگاه کارفرمایان را به خود جلب می کند و تصویری متمایز ایجاد می کند. از اندازه فونت و رنگ استاندارد استفاده کنید. هرگز از فونتهای خیلی بزرگ، چند رنگ یا تصویر استفاده نکنید. اطمینان حاصل کنید که فرمت رزومه کاری حرفه ای شما یکنواخت است.
  2. توانایی‌های خود را به وضوح در یک نامه درخواست مشخص کنید. انتخاب هوشمندانه کلمات نشان می‌دهد که شما رشد حرفه‌ای خود را جدی گرفته‌اید.
  3. نامه درخواست خود را اولین تصور شما در کارفرمای احتمالی در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که اهداف خود را با توجه به صنعت، عنوان شغلی و دستاوردهای حرفه ای آینده‌پژوهانه پیش بینی کرده‌اید. شما نباید با یک فرصت شغلی همانند عضویت در یک باشگاه تفریحی برخورد کنید.
  4. مکاتبات شما با کارفرمایان باید واضح باشد و لیستی از تجربیات مربوط به موقعیت شغلی و آنچه که شما مایل هستید به عنوان ارزش افزوده برای آن شرکت انجام دهید تا در انجام ماموریت و توسعه کسب و کار خود موفق شود را بیان کنید.
  5. بر اساس تجربه چندین سال فعالیت در سازمان ها و موسسات مختلف داخلی و خارجی اعتقاد دارم مفیدترین رزومه‌ها آنهایی هستند که بدون تعارف و تواضع، تجارب خود را در رابطه با ماموریت موسسه استخدام کننده بیان می‌کنند و مزایای عملی استخدام آن فرد را برای بهبود عملکرد و افزایش بهره وری توصیف دقیق می‌کنند.
  6. فعالیت‌هایی را که در تجربیات کاری قبلی خود داشته و انجام دادید، شرح دهید و نتیجه ملموس و قابل اندازه‌گیری که از شرکت یا سازمان شما حاصل شده است را تشریح کنید.
  7. کلام آخر اینکه: صادق باشید، به هیچ عنوان دروغ نگویید، حتی اغراق نکنید، وگرنه خودتان را در موقعیتی قرار خواهید داد که نه تنها وجدان خود بلکه سرنوشت کاری و آینده‌تان را هم تخریب خواهد کرد. اگر در مورد نحوه و ادبیات مکاتبات خود لکنت دارید و خیلی مطمئن نیستید، با افراد مطلع و خیرخواه مشورت کنید. همانگونه که از دست دادن یک شغل یا حتی اخراج از محل کار، پایان دنیا نیست، به دست آوردن یک موقعیت شغلی هم آنقدر ارزش ندارد که شما همه آرمان‌های اخلاقی و فرهنگی و تربیتی خود را برایش فدا کنید.

صادق باشید، به هیچ عنوان دروغ نگویید، حتی اغراق نکنید!

رزومه شما معرف شماست.
در رزومه کاری حرفه ای خود دروغ نگویید. اصلا”، دروغ نگویید!

دانلود رایگان یک نمونه رزومه + فرم خام رزومه انگلیسی

نمونه فایل‌های زیر می‌تواند برای تهیه یک رزومه انگلیسی به شما کمک کند. توصیه می‌کنم قبل از شروع فرایند رزومه‌نویسی از چند نمونه رزومه تکمیل شده توسط افراد حرفه ای استفاده کنید و از آنها الگو بگیرید.

برای آشنایی با چارچوب یک رزومه حرفه‌ای بین‌المللی نمونه رزومه من (به عنوان یک نمونه رزومه برای فعالیت بین‌المللی) اینجا قرار داده شده که به رایگان قابل دانلود و الگوبرداری است.

دانلود رایگان با فرمت PDF: نمونه یک رزومه بین‌المللی
دانلود رایگان با فرمت DOCX: قالب خام برای ساختن یک رزومه حرفه‌ای

اگر درباره رزومه نویسی و چگونگی تهیه رزومه کاری حرفه‌ای همچنان سوالی دارید، می‌توانید آن را با استفاده از قسمت دیدگاه‌ها در پایین همین صفحه با من در میان بگذارید تا با هم فکری دستیاران و کارشناسان خانه کارآفرینی بین‌المللی پاسخ شما را ارائه کنیم.

نمایش بیشتر

اصغر محمدی فاضل

دکتر علی اصغر محمدی فاضل، عضو فدراسیون جهانی کوچینگ (ICF) با درجه حرفه‌ای (PCC) است. دکتر فاضل بیش از 15 سال تجربه در ارائه مشاوره تخصصی، منتورینگ، کوچینگ، تسهیلگری و اجرایی در طیف وسیعی از موسسات عمومی، خصوصی و غیردولتی بین‌المللی در کشورهای مختلف را در رزومه حرفه‌ای خود دارد. اگرچه دکتر فاضل تجربه مدیریت و تدریس در دانشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی را دارد اما بیشترین تمركز وی بر روی كوچینگ مسیر شغلی و بیزینس کوچینگ بوده تا ورود حرفه‌ای به بازارهای جهانی و عرصه‌های بین المللی را برای علاقه‌‌مندان تسهیل کند.

نوشته های مشابه

‫28 دیدگاه ها

  1. سلام
    من دوتا پاسپورت دارم نیازی هست در رزومه بنویسم ؟

    1. این سوال عمومی متقاضیان مهاجرت کاری یا تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور است که با رویای کار و اقامت و تحصیل همزمان به مقصدهای متعدد سرک میکشند. توجه داشته باشید که پاسپورت ایرانی شما جزو مدارک عمومی مورد نیاز برای کاریابی یا قبولی در مقاطع مختلف رشته های دانشگاهی در دانشگاه های خارجی است. چه دانشگاه مقصد، آزمون ورودی داشته باشد چه نداشته باشد، چه به زبان انگلیسی باشد چه نباشد، چه رایگان باشد چه نباشد، چه مورد تایید وزارت علوم یا وزارت بهداشت ایران باشد یا نباشد.

  2. سلام
    برای استفاده از خدمات مشاوره یا کوچینگ آقای دکتر فاضل با کجا باید تماس بگیریم؟

    1. بسیاری از متقاضیان پس از دریافت نامه ریجکتی به دنبال دلیل رد شدن درخواست خود هستند ولی کارفرماها لزوما اعلام دلیل نمیکنند.
      در برخی موارد با توجه به سابقه کار و یا تخصص کافی و حتی برنامه پیشنهادی شما برای شرکت یا موسسه استخدام کننده، بازهم ممکن است درخواست شما توسط کارفرما رد شود.

  3. سلام
    مرسی از مطلب و ویدئوهای مفید
    اگر ربات ها رزومه ها را می خونن، چرا نباید فرمت یکسانی رو برای رزومه استفاده کرد؟

    1. نگارش حرفه ای رزومه کاری اولین قدم برای دستیابی به شغل دلخواه‌ است. برای اینکه بتوانید در رقابت با سایر متقاضیان موفق شوید، باید رزومه‌ای بنویسید که کارفرما متقاعد شود مناسب‌ترین گزینه برای شغل درخواستی هستید. معمولا تعداد زیادی رزومه برای آگهی‌های استخدام ارسال می‌شود و کارفرما باید از ربات ها برای انتخاب تعداد محدودی از این انبوه استفاده کند. بنابراین اگر رزومه‌ای که ارائه می‌دهید، حاوی مطالب نامفهوم و غیرمرتبط باشد، ربات شما را منحصر بفرد نخواهد دید و جزو افراد مصاحبه‌شونده نخواهید بود.

  4. در باره نحوۀ نوشتن رزومه کاری برای مهاجرت به کانادا یا استرالیا که در برنامه های مهاجرتی از طریق کار و تخصص کاربرد داشته باشد چه توصیه ای دارید؟
    آیا یک رزومه برای همه مقاصد مهاجرتی کافی است یا مثلا برای اقامت در اروپا با امریکا و کانادا و استرالیا تفاوت دارد؟

    1. رزومه کاری یک الگوی کلی دارد که در تمام جهان ثابت است ولی هر کشور یا موسسه یا دانشگاهی ممکن است از یک چهارچوب خاص پیرروی کند. توصیه ما این است که شما یک #رزومه حرفه ای انگلیسی عمومی (رزومه پایه) داشته باشید و آن را بر اساس نیاز خود تغییر دهید.

  5. سلام و وقت به خیر
    من این بسته رو در تخفیف عیدانه دریافت کردم ولی موقع دانلود فقط تونستم ۳فایل رو دانلود کنم و برای بقیه فایل‌ها ارور منقضی شدن زمان رو میداد در حالی که برای دریافت فایل‌ها تا ۱۶ فروردین زمان داشتم

    1. سلام
      در همان سامانه تیکت بگذارید. همکاران فنی مشکل را حل میکنند.

  6. سلام دکتر خسته نباشید
    دکتر بنظرتون برای ساخت رزومه فقط در ایران همون قالب word ی که در پکیج رزومه دادید استفاده کنیم بهتره یا قالب های گرافیکی که این روز ها هم مُد شدن خوبه؟
    بخاطر این میپرسم که تو فرمت گرافیکی میشه میزان تسلط به یه نرم افزار رو هم به صورت یک نوار یا حالت های دیگه مشخص کرد.
    ممنون میشم اگه توضیحاتی در این مورد بدید.

    1. سلام
      من قالب‌های گرافیکی رزومه را برای فرصت های شغلی جهانی و کاریابی خارجی و فعالیت‌های بین‌المللی توصیه نمی‌کنم.
      شما باید یک تا دو صفحه مطلب درست و درمان بنویسید که تناسب شغل و شاغل را ثابت کنید و نیازی نیست پوستر یا اثر هنری طراحی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا