رزومه نویسیویدیوهای آموزشی

ویدیو: اطلاعات شخصی در رزومه حرفه‌ای

اطلاعات شخصی در رزومه، آری یا خیر؟

در این ویدیو در مورد باید و نبایدهای اطلاعات شخصی در رزومه صحبت می‌کنیم. برای ورود به عرصه‌ی بین‌المللی، باید به اطلاعات شخصی در رزومه‌ی حرفه‌ای دقت کنیم.

در بخش اطلاعات شخصی در رزومه باید بدانیم راجع‌به چه چیزی صحبت می‌کنیم. انتقال اطلاعات شخصی در رزومه شامل عناصر مهمی است. اطلاعات تماس، سوابق تحصیلی، کاری و مهارت‌ها از آن جمله است. اطلاعات شخصی در رزومه شامل سن، گرایش‌های سیاسی یا مذهبی‌ نیست. لذا ما راجع به این موارد صحبت نمی‌کنیم.

باید و نبایدهای درج اطلاعات شخصی در رزومه

اطلاعات شخصی در رزومه راجع به اینکه چه ورزشی انجام می‌دهیم نیست. یا اینکه طرفدار چه گروه یا باشگاه ورزشی هستیم صحبت نمی‌کنیم.

دقت کنید اطلاعات شخصی در رزومه، شامل یک سری عناصر مهم باشد:

  • ما برای سازمان استخدام کننده چه ارزش افزوده ای داریم؟
  • مشتری‌ای که قرار است از خدمات ما استفاده کند، چه نیازی دارد؟
  • چطور باید ما را بشناسند؟
  • چگونه ارزش افزوده‌ ما را پیدا کنند؟
  • از چه روش‌هایی میتوانند با ما تماس بگیرد؟
آیا در صدد شرکت در آزمون استخدامی یا مراجعه به موسسات کاریابی هستید؟

ابتدا اطلاعات اصلی مربوط به هدف شغلی خود را جمع آوری کنید. قبل از هر اقدامی شروع به آماده کردن رزومه خود کنید. حتی اگر یک رزومه آماده دارید حتما آن را مرور کنید. با کارشناسان منابع انسانی مشورت کنید.

داده های مهم

در یک رزومه در نگاه اول باید یک سری موارد مهم دیده شود. تلفن برای تماس، ایمیل برای ارتباط ایمیلی و وب‌سایت یا نظایر آن. لینکی از مجموعه‌ای از اطلاعات حرفه‌ای ما ضروری است.

من معمولا در این خصوص لینکدین را توصیه می‌کنم. بنظر من لینکداین حتما باید در رزومه حرفه ای وجود داشته باشد.

دقت کنید از ارائه اطلاعاتی که کمکی به شناساندن ما نمی‌کند پرهیز کنیم.

پرهیز از واژه های اضافه

در اطلاعات شخصی در رزومه فقط چند عنصر مهم کفایت می‌کند. باید دقت کنیم که از به کار بردن واژه‌های اضافه هم خودداری شود. ضرورتی ندارد که بنویسیم tel و بعد تلفن‌مان را بدهیم. ضرورتی ندارد بنویسیم موبایل بعد شماره‌مان را بنویسیم. لازم نیست بگوییم ایمیل بعد ایمیل‌مان را بگوییم. همین که شما یک نشانی‌ای می‌نویسید و داخلش یک @ هست یعنی اینکه این ایمیل شما است. 

لذا از واژه‌های اضافه در انتقال اطلاعات شخصی در رزومه خودداری کنید.

معرف: آری یا خیر؟

در رزومه از نام بردن افرادی به‌عنوان معرف یا ریفرنس اجتناب کنید. ضرورتی ندارد که وقتی ما C V یا رزومه‌مان را برای استخدام در یک سازمان یا یک آژانس بین‌المللی ارسال می‌کنیم معرف بدهیم. یا اگر در یک شرکتی می‌خواهیم استخدام بشویم. نباید جایی که لازم نیست بگوییم که این افراد ما را می‌شناسند.

البته ممکن است شرکت استخدام کننده برای تحقیق به معرف نیاز داشته باشد. بسیاری از آژانس های بین‌المللی معرف را ضروری میدانند. در این صورت حتما خودشان به ما اطلاع می‌دهند. بدیهی است خصوصیات افرادی که باید معرفی کنیم را در اختیار ما قرار می‌دهد.

دقت کنید درج معرف در رزومه میتواند به ضرر شما تمام شود. چون شما کنترلی روی مقصد رزومه خود ندارید. شما رزومه را برای موسسات مختلف میفرستید. لزوما کسی را که به عنوان معرف نام برید همه جا موثق نیست. یک شرکت تجاری مشتری شما را تر جیح میدهد. در حالیکه یک مرکز علمی، استاد راهنمای رساله برایش مهم است.

صفحات اجتماعی

از نکات دیگری که باید در تنظیم رزومه از آن اجتناب کنیم، درج مشخصات صفحات شبکه‌های اجتماعی است. ضرورتی ندارد ما نشانی صفحه‌ی اینستاگرام، توییتر یا فیس‌بوک خودمان را در رزومه‌ درج کنیم. اگر می‌خواهید اطلاعاتی منعکس کنید صفحه شما در لینکداین کفایت می‌کند.

نکته مهم

تاکید میکنم که اطلاعات مربوط به صفحات شخصی شما در شبکه‌های اجتماعی لازم نیست در رزومه منتقل شود. اما دقت کنید کارفرما می‌تواند به همه صفحات اجتماعی شما دست پیدا کند. لذا اطلاعاتی که در لینکدین داده می‌شود با رزومه شما باید باهم‌ تطبیق داشته باشند.

پیشنهاد میکنم قسمت اطلاعات شخصی رزومه‌ی من را در مقاله‌ی رزومه نویسی حرفه‌ای به زبان انگلیسی ببینید.
نمایش بیشتر

اصغر محمدی فاضل

دکتر علی اصغر محمدی فاضل، عضو فدراسیون جهانی کوچینگ (ICF) با درجه حرفه‌ای (PCC) است. دکتر فاضل بیش از 15 سال تجربه در ارائه مشاوره تخصصی، منتورینگ، کوچینگ، تسهیلگری و اجرایی در طیف وسیعی از موسسات عمومی، خصوصی و غیردولتی بین‌المللی در کشورهای مختلف را در رزومه حرفه‌ای خود دارد. اگرچه دکتر فاضل تجربه مدیریت و تدریس در دانشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی را دارد اما بیشترین تمركز وی بر روی كوچینگ مسیر شغلی و بیزینس کوچینگ بوده تا ورود حرفه‌ای به بازارهای جهانی و عرصه‌های بین المللی را برای علاقه‌‌مندان تسهیل کند.

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. خیلی خیلی دم تون گرم. خدا خیرتون بده. برای حرفه شغلی طراحی سایت رزومه پرو فشنال نیاز داشتم و مقاله تون خیلی منو کمک کرد مرسی

  2. مقاله پرکاربرد و مفیدی بود
    دستتون درد نکنه واقعا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا