تجربه نگاریکسب و کار بین المللی

ویدیو: کسب و کار در خارج از کشور: باید و نبایدهای ورود به بازارهای جهانی

ارائه آقای احسان فاضل درباره الزامات و ترفندهای ورود به عرصه‌های بین‌المللی

شاید شما هم در اندیشه کاریابی بین‌المللی و کسب و کار در خارج از کشور باشید. امروزه تنوع یکی از شاخص‌های تحصیلات در همه سطوح است. در مسائل بسیاری جامعه فرصت برابر در اختیار افراد قرار نمی‌­دهد و تحصیلات تکمیلی یکی از آنهاست. اما باید توجه داشت که مهارت برای کاریابی بین‌المللی و کسب و کار در خارج از کشور مهم است.

لژیونر شدن با کاریابی بین‌المللی و کسب و کار در خارج از کشور

ما درمورد خصوصیاتی که باید برای لژیونر شدن داشته باشیم برای حوزه‌ی فعالیت‌های بین‌المللی صحبت کردیم. درمورد حرفه‌ای بودن، در مورد استانداردهای بین‌المللی، در مورد داشتن ارتباطات بین‌المللی و از همه مهم‌تر اینکه باید به‌عنوان یک لژیونر درخدمت کشور خودمان و منافع ملی خودمان هم باشیم اما علاوه بر این خصوصیاتی که گفته شد خود افرادی که علاقه‌مند هستند در حوزه‌های بین‌المللی فعالیت کنند یکسری ویژگی‌هایی هم باید داشته باشند.

برای آموزش نحوه مدیریت تیم ها و برخورد با ناملایمات از نظر نژاد، جنسیت که قطعا هنگام کار با چنین تعارضاتی مواجه می­شوند،باید مطمئن شویم محیط اموزشی آنها از تنوع لازم برخوردار است.

شما چه کسی هستید؟ و فردا چه خواهید شد؟
یک مبارز ؟ یا یک نگران؟
یک بازیکن معمولی؟ یا یک لژیونر؟  

لژیونر کسب و کار کیست؟
شاید شما هم در اندیشه کاریابی بین‌المللی و کسب و کار در خارج از کشور باشید.
ارائه آقای احسان فاضل درباره کاریابی بین‌المللی، کسب و کار در خارج از کشور و الزامات و ترفندهای ورود به عرصه‌های بین‌المللی

به‌جای اینکه یک تک ستاره در آسمان جهان باشیم بیایید همه‌مان باهم‌دیگر مجموعه‌ای از ستاره‌هایی باشیم که در دنیا بدرخشیم و باعث افتخار خودمان و آیندگان  باشیم. برای تکمیل این بحث توصیه می کنم ویدیوی خصوصیات و ویژگی‌های یک لژیونر کسب و کار را حتما مشاهده بفرمایید.

تجربه آموزی کنید

کتاب‌های جالبی در این زمینه وجود دارد. کتاب‌هایی هست که خاطرات افراد موفق، ویژگی‌هایی که دارند و همین‌طور شرایطی که باعث شده  که بتوانند در عرصه‌های بین‌المللی موفق باشند، کارهای جالبی انجام بدهند، بعضا کارهای خارق‌العاده‌ای هم انجام نمی‌دهند اما به‌هرحال از یک ظرفیت‌های خاصی برخوردار هستند و ضمنا به‌عنوان فردی وابسته به یک ملیت، کشور و با منافع ارزش معنوی برای کشور خودشان هم مطرح هستند کتاب‌های خوبی نوشته شده.

کاریابی بین‌المللی و کسب و کار در خارج از کشور نیازمند مطالعه است
برای کاریابی بین‌المللی و کسب و کار در خارج از کشور باید مطالعه زیادی داشته باشید

یک کتاب در این خصوص کتاب ۲۰۰ تجربه‌ی موفق است و همین‌طور کتاب‌هایی که در خصوص افرادی که در حوزه‌ی  فوتبال به‌خصوص در این زمینه  فعال بودند به این جهت که من قبلا هم عرض کردم واژه‌ی لژیونر را اساسا ما در حوزه‌ی ورزش بیشتر شنیدیم اگرچه در حوزه‌ی هنر، در حوزه‌ی فرهنگ، در حوزه‌ی بسیاری از عرصه‌ها، در سینما سراغ دارید، نویسنده سراغ دارید، کسانی که در حوزه‌های هنری حتی در بحث‌های اقتصادی یعنی کسانی که به‌عنوان کارآفرین موفق در نقاط  مختلف جهان یا داخل کشور فعالیتی کردند که در عرصه‌های بین‌المللی توانستند وارد بشوند را آشنایی دارید.

نمونه‌هایی که در این کتاب‌ها می‌شود دید از چندتا ویژگی هم نام می‌برند که من علاقه‌مند هستم در مورد این ویژگی‌ها صحبت کنیم.

خلاق و روزآمد باشید

یکی از این ویژگی‌ها ویژگی خلاقیت است اینکه اساسا اینطور افراد وقتی می‌خواهند وارد عرصه‌های بین‌المللی بشوند و وقتی می‌خواهند کارهای سطوح بالاتر از سطوح معمولی را انجام بدهند حتما از قوه‌ی خلاقیت و توانایی خلاقانه‌ی خودشان استفاده می‌کنند و معمولا به‌طور شاید عرف‌اش این است که می‌گویند کار را به روش معمولی انجام نمی‌دهند، همیشه سعی می‌کنند یک خلاقیتی در انجام کارهایشان داشته باشند اما در عین خلاقیت یک ویژگی دیگری دارند و آن هم ویژگی روزآمد بودن است.

کاریابی بین‌المللی و کسب و کار در خارج از کشور نیازمند خلاقیت است
خلاقیت لژیونر ها

یعنی شما نمی‌توانید خلاقیتی داشته باشید که این خلاقیت اساسا زمان‌اش را از دست داده باشد، این خلاقیت باید با شرایط روز هم تطبیق کند. خلاقیتی که تکنولوژی با آن همراه نباشد. خلاقیتی که شرایط فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و شرایط روز جامعه‌ای که قرار است آن فعالیت در آن انجام بشود اگر این شرایط روزآمد نباشد آن خلاقیت هم شاید خیلی به کمک افراد نیاید.

فرصت طلبی، خوب است یا بد؟

اما علاوه بر این دو حوزه و دو ویژگی‌ای که می‌شود گفت ویژگی‌های خیلی مهم هستند، ویژگی فرصت طلبی است. ویژگی فرصت‌طلبی را ما در ورزش بیشتر با آن مواجه می شویم.

ستاره‌های فوتبالی که در همه‌ی دنیا هستند، ستاره‌های ورزشی که در همه‌جای دنیا هستند شاید مقدار قابل توجهی از شهرت و موفقیت و لژیونر بودن‌شان را مدیون استفاده از فرصت‌ها و لحظه‌هایی هستند که این لحظه‌ها به‌طور خاص، در یک زمان خاص، در یک شرایط خااص فراهم می‌شود و بهترین عکس العمل را هم افراد درموردش بروز می‌دهند لذا فرصت‌طلبی نه یک عنصر منفی بلکه یک عنصر  مثبت برای استفاده از شرایطی است که در پیش روی ما است.

لژیونر ها فرصت ها را درک می کنند.
کاریابی بین‌المللی و کسب و کار در خارج از کشور شکار فرصت‌هاست

مثل بسیاری از فرصت‌هایی که برای افراد پیش آمده و تبدیل به یک بیزینس موفق شده، تبدیل به یک ویژگی موفق شده و بعضا این شرایط و این فرصت‌ها ناشی از به‌وجود آمدن یک چالشی، مشکلی و دردسری بوده. اما افراد توانستند با استفاده از خلاقیت‌هایی که دارند این شرایط را از چالش به فرصت، و از مشکل به یک موفقیت تبدیلش کنند لذا این خصوصیت یک خصوصیت بسیار خوبی است.

صبور باشید 

نکته‌ی آخری که من به‌عنوان یک ویژگی مهم  درمورد فعالیت های بین‌المللی، در همه‌ی عرصه‌ها، چه عرصه‌ی محیط زیست، چه در عرصه‌ی هنر، چه عرصه‌ی کسب و کار می‌توانم خدمت شما بگویم موضوع تجربه است و موضوع صبر و حوصله برای انجام دادن کارها است.

یعنی ما باید دقت داشته باشید یک مقداری از این  نگاهی که فکر می‌کنید که باید کاری که امروز کلید می‌زنید حتما باید در زمان کوتاه جواب بدهد یک مقداری باید از آن فاصله بگیرید. یک نقشه‌ی راهی داشته باشیم.

صبوری را فراموش نکنید.
کاریابی بین المللی نیازمند صبر و حوصله است

چالش‌هایی که پیش‌رو داریم، فرصت‌هایی که وجود دارد، موقعیت‌هایی که ممکن است در حال حاضر داشته باشید و در آینده به آن دست پیدا کنید این‌ها را در یک قالبی به‌صورت زمان‌بندی شده  برایش یک چهارچوب‌های کنترلی هم طبیعتا می‌توانید بگذارید و در یک زمان منطقی و با در نظر گرفتن همه‌ی جوانب، محدودیت‌ها و فرصت‌هایی که دارد ما می‌توانیم به این فرصت‌ها برسیم.

امیدوارم این ویژگی‌ها که ویژگی‌های خلاقیت، روز آمد بودن، فرصت‌طلبی و استفاده از تجربه و داشتن صبر و حوصله است را به مجموعه‌ی توانایی‌های خودتان استفاده کنید و بتوانید هم در زندگی خودتان موفق  بشوید، کارهای خوب انجام بدهید و برای کشور عزیزمان ایران افتخار آفرین باشید. هرجا که هستید صحیح و سالم و شاد و پیروز و موفق باشید و نام ایران را بیش از پیش عزیز کنید.

خلاق باشید ولی رویاپردازی نکیند

شاید بسیاری از ما رویایکاریابی بین‌المللی و کسب و کار در خارج از کشور را داشته باشیم و مایل به تجربه شکل تازه ای از زندگی هستیم ولی نمیدانیم برای کار و اشتغال در خارج از کشور باید چه قدم هایی برداشت. البته پیدا کردن یا ایجاد فرصت کاری به دلیل تنوع نظام های اداری کمی دشوار است ولی با اطلاع از چند ترفند و بهره مندی از تکنولوژی و شبکه های اجتماعی، دستیابی به این آرزو می تواند راحت‌تر شود.

هر یک از ما می توانیم نقش تخته سیاهی را داشته باشیم که اشتغال و توسعه فردی و اجتماعی پایدار را به فرزندانمان آموزش دهیم و از جوانان خود قهرمانان با استانداردهای جهانی بسازیم که نه تنها در صحنه داخلی بلکه در عرصه های سخت و پر فراز و نشیب جهانی نیز همانند یک «لژیونر» بدرخشند و باعث افتخار خانواده و شهر و کشور خود باشند.

ویدیو: گفتگوی دکتر فاضل با دکتر بهشتی مدیر عامل Boreal Light GmbH آلمان

تجربه آموزی از لژیونرها: کاریابی بین‌المللی و کسب و کار در خارج از کشور
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا