کسب و کار بین المللیکوچینگ

ویژگی های یک کارمند خوب چیست؟

کوچینگ و استخدام

چگونه می توانیم یک کارمند خوب استخدام کنیم؟ 

اگر شما هم به دنبال پیشرفت در مسیر کاری خود هستید و دوست دارید جایگاه شغلی بهتری به دست آورید ما برای شما یک مقاله ی خوب از وب سایت فورچون ترجمه کرده ایم؛ مقاله ای که حاصل یک پژوهش درباره ی ویژگی های یک کارمند نمونه است. امیدواریم شما هم جزء کسانی باشید که به سرعت مسیر پیشرفت شغلی را طی می کنند.

آنچه که می خوانید ترجمه ای از یک مقاله در وب سایت فورچون است که به بررسی ویژگی های یک کارمند نمونه پرداخته است. برای ساخت این لیست و لیست های مشابه از شرکت های برتر، از صدها هزار کارمند در شرکت های بزرگ و برتر دربیش از ۵۰ کشور در مورد اینکه چه عواملی سبب علاقه آن­ها به کار خود و اینکه چگونه کارفرمایان آنها محیط دلچسبی برای شان فراهم کرده ­اند، پژوهشی صورت پذیرفت. در این پژوهش همچنین به مشخصه­ های فرهنگی و ویژگی های انسانی نظیر بیمه، آموزش، مرخصی باحقوق و برنامه­ های بازنشستگی اشاره شده است.

از سال ۱۹۹۸ با همکاری نشریه فورچون، لیست ۱۰۰ شرکت برتر از نظرمحیط کاری تکمیل می­شود. در طی دو دهه گذشته این لیست تبدیل به داده ه­ایی برای تجربه کارمندان در این زمینه شده است.

 ما یاد گرفتیم که شرکت های خوب برای کارمندان،از طریق مجموعه از پیش تعیین شده ای از صفات و مزایا ایجاد نمی ­شوند، بلکه چنین جایی در جهان، جایی است که کارمندان به یکدیگر اعتماد کنند، به شغل شان افتخار کنند و از بودن در کنار همکاران شان لذت ببرند.

هدف اصلی چنین پژوهشی در طی ۲۰ سال گذشته، درک نوع تجربه کاری ” عالی” توسط کارمندان بود. در طی چنین تحلیلی، به مفهومی قدرتمند تر رسیدیم. مفاهیم مورد نظر محیط کار خوب از نظر کارمندان، اعتماد، غرور ورفاقت بر بهره ­وری شغلی نیز تاثیر گذار است. پس محیط کار خوب، باعث ایجاد بهره ­وری می­ گردد و این خود دلیل بر بودن چنین شرکت هایی در لیست مجله فورچون است.

تاکنون، متد و روش ها در چنین پژوهشی بدون تغییر باقی مانده بود. اما فرمول تاکید بر اعتماد، غرور و رفاقت دیگر چندان کارایی ندارد. بنابراین برای ایجاد لیست سال ۲۰۱۷، مفاهیم جدید نیز به آن اضافه نمودیم. برخی سنجش­ های کسب وکار همان طور که قبلا موثر بوده ­اند، امروزه نیز به کار می ­آیند. یک شرکت موفق باید مدل کسب وکار مناسبی داشته باشد، استراتژی هوشمندانه داشته باشد و مدیریت مالی مناسبی را برخوردار باشد.

اما این اصول مدیریتی دیگر کافی نیستند. مسیر موفقیت رهبران کسب وکار کاملا در حال تکامل است. اطلاعات به سرعت تغییر می­کند و فن­اوری به مشتری و کارمند قدرت شنیده­ شدن می­ دهد. پس چه چیزی برای موفقیت آینده یک کسب وکار ضروری است؟

مولفه های محیط کاری مناسب چیست؟ 

محیط مناسب برای کار شش مولفه اصلی دارد که ازاین پس آن ها را در نظر می­ گیریم: ارزش ­ها، نوآوری، رشد اقتصادی، اثربخشی رهبری، ظرفیت انسانی افزوده و اعتماد. کلید موفقیت، ظرفیت انسانی است که از طریق رهبری اثربخش، ارزش­ ها و اعتماد به دست می­ آید.  برای ایجاد لیست ۱۰۰ تایی، در هر شرکتی، این شش مولفه سنجیده خواهد شد.

نقطه مرکزی روش جدید پژوهش ما، افزایش ظرفیت انسانی است، ما چگونگی ایجاد محیط مثبت کاری برای کارمندان را ارزیابی می ­کنیم.

در یک پژوهش مجزا، از این متد جدید برای امتیازدهی شرکت ها استفاده می­کنیم. تاکید ما بر ظرفیت انسانی نشانی از اهمیت انسان در هر اقتصادی در زمینه ارتباط، نوآوری و ویژگی­ های انسانی است.

انسان ها باید به روش­ های جدید و رفتارهای جدید برای ایجاد فرهنگ مناسب محیط شغلی، کار کنند و برای ادامه حیات در آینده، سازمان­ ها باید محیط عالی برای کار برای همگان ایجاد کنند.

اجرای این روش جدید باعث شد در طی ۷ سال گذشته، نفراول لیست تغییر کند. شرکت SalesForce امسال نفر اول این لیست بود . این مساله به خاطر تلاش این شرکت برای ایجاد محیط مناسب، تعهد کارمندانش، و ایجاد فرهنگ بین ­المللی اتفاق افتاد. بهترین مثال از رهبری برای همه در میان شرکت­ ها، نفر هفتم لیست شرکت WorkDay به مدیرعاملی آنل بوسری  (Aneel Bhusri) است که از ما خواست طبق اطلاعات گذشته، ۱۰ نفر اول در زمینه رهبری را با متد جدید شناسایی کنیم و ازاین داده ها استفاده کرد.

Aneel Bhusri است که از ما خواست طبق اطلاعات گذشته، ۱۰ نفر اول در زمینه رهبری را با متد جدید شناسایی کنیم و ازاین داده ها استفاده کرد.

 با گسترش رسانه ­های اجتماعی،افراد بیشتری با تفاوت های فرهنگی دیده و شنیده می­ شوند. نسل جدید، که اکنون درصد بالایی ازبازارکار نیروی انسانی آمریکا را دربر گرفته است، از کارفرمایان خود انتظار توجه،تعادل و توسعه شغلی دارند. کارمندان زن، همانند دیگرانی با نژاد و فرهنگ ­های متفاوت، صدای خود را به گوش جهانیان می­ رسانند و عدم عدالت در محیط کار را فریاد می ­زنند.

 همه این تغییرات نشان دهنده لزوم ایجاد فرهنگ مناسب برای پذیرش همه آدم­ هاست. این پژوهش، نشان می ­دهد که زنان باید در محیط کار قدرت لازم برای صحبت با مدیران را داشته باشند. آن هایی که محیط کار خود را خوب توصیف کرده اند، ۲۰ برابر بیش از دیگران تمایل به برنامه ­ریزی آینده داشته اند.

امروزه بیشتر شاهد این هستیم که مدیران رده بالا، توجه زیادی به چالش­ های اجتماعی و سیاسی نشان می­ دهند. مدیران امروزی، اهمیت رساندن صدا به دیگران را درک می ­کنند مخصوصا در شرایطی که سیاست ­مداران آمریکایی کمترین توجه را به مسائل اخلاقی نشان می­ دهند.

جمله تغییر از بالا آغاز می­ شود کاملا درست نیست. حتی اگرشما رهبر کسب وکاری نیستید، می­ توانید نقش فعالی در انتقالات فرهنگی داشته باشید. اگر یک مدیر رده بالا باشید، یا یک مدیر میان ­رده، یا حتی یک کارمند ساده، ما از شما دعوت می­ کنیم تا محیط کاری بهتری برای سایرین ایجاد کنید.

ما برای ایجاد فضای بهتر برای کمک به موسسات کوچک و متوسط و نهادهای بزرگ از قبیل بانکها و صنایع کوچینگ سازمانی را پیشنهاد می‌کنیم. 


نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا