کوچینگ

اجلاس کوچینگ در پراگ

گزارشی از اجلاس فدراسیون جهانی کوچینگ در پراگ پایتخت جمهوری چک

بازآموزی برای همه حرفه‌ها مفید است. ولی تبادل تجربه کوچینگ برای یک کوچ حرفه‌ای یک «باید» محسوب می‌شود. اجلاس فدراسیون جهانی کوچینگ از ۲۳ تا ۲۶ اکتبر ۲۰۱۹ در شهر پراگ پایتخت جمهوری چک برگزار شد. برای انتقال تجربه حضورم در این اجلاس، هر روز را در یک ویدیوی مستقل خلاصه کرده‌ام. تمام این ویدیوها در یوتیوب منتشر شده است.

لینک ویدیوهای یوتیوب را اینجا می‌بینید. در صورت عدم دسترسی به یوتیوب، می‌توانید ویدیوها را در اینستاگرام من مشاهده کنید.

لینک مستقیم گزارش روز اول اجلاس فدراسیون جهانی کوچینگ: https://youtu.be/UsIfg_GUxWE
لینک مستقیم گزارش روز دوم اجلاس فدراسیون جهانی کوچینگ: https://youtu.be/6_JGagLUI9E
لینک مستقیم گزارش روز سوم اجلاس فدراسیون جهانی کوچینگ: https://youtu.be/QWECe0IupJI

در مقاله تفاوت کوچینگ و مشاوره سعی کرده‌ام این تفاوت را شرح دهم. البته قبل از آن باید درک درستی از مفهوم کوچینگ نیز داشته باشیم. در ویدیوی کوچینگ چیست؟ به این موضوع پرداخته‌ام.

کوچینگ چیست؟

دیوید کلاترباک نویسنده کتاب مربیان و مدیران (۱۹۹۹) معتقد است: یک مربی (کوچ) بهتراست خارج از حوزه تخصصی مراجع خود باشد. تا در مسیر کمک و راهنمایی خود، دجار پدیده انتقال دانش، نحوه انجام یک کار و یا شیوه تفکرخاص نشود. این ایراد به ویژه در نگاه سنتی به مربیان نیز وجود دارد. برخی انتظار دارند کوچ باید خبره رشته خودشان باشد. البته این موضوع در بیزینس کوچینگ، لایف کوچینگ و کوچینگ میر شغلی متفاوت است.

به همین دلیل است که در رشته های ورزشی این پدیده دیده می شود. معمولا افراد موفق و حتی قهرمانانی که با داشتن تخصص حرفه ای در یک رشته ورزشی وارد حرفه مربیگری می‌شوند. البته برخی از آنان پس از مدتی نتایج مطلوبی به دست نمی‌آورند.

برای ادامه مطالعه، مقاله «چرا کوچینگ؟ همه چیز درباره‌ی کوچینگ» را ببینید

https://www.amfazel.com/کوچینگ-چیست
نمایش بیشتر

اصغر محمدی فاضل

دکتر علی اصغر محمدی فاضل، عضو فدراسیون جهانی کوچینگ (ICF) با درجه حرفه‌ای (PCC) است. دکتر فاضل بیش از 15 سال تجربه در ارائه مشاوره تخصصی، منتورینگ، کوچینگ، تسهیلگری و اجرایی در طیف وسیعی از موسسات عمومی، خصوصی و غیردولتی بین‌المللی در کشورهای مختلف را در رزومه حرفه‌ای خود دارد. اگرچه دکتر فاضل تجربه مدیریت و تدریس در دانشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی را دارد اما بیشترین تمركز وی بر روی كوچینگ مسیر شغلی و بیزینس کوچینگ بوده تا ورود حرفه‌ای به بازارهای جهانی و عرصه‌های بین المللی را برای علاقه‌‌مندان تسهیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا