رزومه نویسیویدیوهای آموزشی

ویدیو: تخصص در رزومه؛ حاشیه مهم‌تر از متن

تخصص در رزومه

تخصص در رزومه

یکی از توصیه هایی که برای علاقه مندانِ به فعالیت های بین المللی یا ورود به عرصه های استخدامی در موسسات و شرکت های بین المللی میشه، این هستش که به حاشیه ی تخصص خودتون توجه بکنید، وقتی که میگیم به این حاشیه توجه بکنید یکی از عناصرش این هستش که وقتی که به دنبال یک عنوان شغلی هستید، وقتی به دنبال استخدام یا فرصت های شغلی و استخدامی در نهادهای بین المللی هستید لزوماً بر روی عناوینی که کاملا با عنوان تحصیلی یا کاری و تخصصیِ شما تطبیق داره اصرار نکنید.

به عنوان مثال اگر تخصص شما محیط زیست است و تحصیلات و تجربتون در این حوزه هستش، ممکنه فرصت هایی وجود داشته باشه که این فرصت عنوانش کارشناس محیط زیست نباشه ولی این فرصت دقیقا منطبق بر شرایط شماست.

یا ممکنه موقعی که این شغل قرار بوده آگهی بشه، اون فردی که مسئولیت منابع انسانی رو داره نگاهش به این شغل این بوده که یک کالایی رو میخواد بفروشه یا یک خدماتی رو میخواد توسعه بده و در جاب‌دیسکریپشن یک سری توضیحاتی رو میاره که این توضیحات ممکن است منطبق بشود بر یک کارشناس محیط زیست، اما اون کارشناسِ منابع انسانی به دلیل اینکه تسلط به حوزه ی تخصصیِ محیط زیست نداشته که لزومی هم نداره داشته باشه، عنوان محیط زیست رو در عنوانِ شغلی یا در شرحِ شغل نگذاشته ولی وقتی که شما دقت میکنید به شرحِ شغل، می بینید که اتفاقاً این شرحِ شغل و این عنوان و این فعالیت برای شما بسیار مناسب‌تره. ورودِ شما به این عرصه دوتا حُسن داره.

یک حُسنش این است که رقابت شما رو راحت تر میکنه، یعنی شما اگر قرار است که در این عرصه وارد فعالیتِ حرفه ای بشین به مراتب کارتون ساده تر از این هستش که بخواین با تعداد قابل توجهی کارشناسان محیط زیست از سراسر جهان در یک نهاد محیط زیستی بخواین رقابت کنین، اگرچه اونجا هم عرصه ی فعالیت شماست اونجا هم لزوما شما باید تلاش بکنین، اما دقت بکنید که این فرصت ها ممکن است در جای دیگری هم باشه.

نکته ی دیگری هم که وجود داره این هستش که گاهی شما با ورود به یک عرصه ی فرعی میتونید یک پنجره هایی رو برای فعالیت خودتون باز کنین که این پنجره ارزش افزوده‌ای نه تنها برای اون نهاد و شرکت ایجاد میکنه بلکه برای خودِ شما هم یک عرصه ی جدیدی از فعالیت رو ایجاد میکنه که این عرصه میتواند هم به لحاظ مالی هم به لحاظ اعتباری تخصص و پرستیژی برای شما ارزشمند باشه.

من اساساً برای این پارادایم های کسب و کار و مباحثی که در حاشیه ی این هستش یک ویدیویی رو در سایتم منتشر کردم که اگر علاقه مند به اطلاع بیشتر در مورد جرئیاتِ این موضوع هستین میتونید به اون ویدیو مراجعه بکنید و اگر سوالی هم هست میتونید مطرح بکنید من میتونم در خدمت شما باشم.

 

 

نمایش بیشتر

اصغر محمدی فاضل

دکتر علی اصغر محمدی فاضل، عضو فدراسیون جهانی کوچینگ (ICF) با درجه حرفه‌ای (PCC) است. دکتر فاضل بیش از 15 سال تجربه در ارائه مشاوره تخصصی، منتورینگ، کوچینگ، تسهیلگری و اجرایی در طیف وسیعی از موسسات عمومی، خصوصی و غیردولتی بین‌المللی در کشورهای مختلف را در رزومه حرفه‌ای خود دارد. اگرچه دکتر فاضل تجربه مدیریت و تدریس در دانشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی را دارد اما بیشترین تمركز وی بر روی كوچینگ مسیر شغلی و بیزینس کوچینگ بوده تا ورود حرفه‌ای به بازارهای جهانی و عرصه‌های بین المللی را برای علاقه‌‌مندان تسهیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا