کسب و کار بین المللی

راهنمای همکاری و فعالیت در یک سازمان بین‌المللی

امروزه مردم بیشتر از سابق می‌توانند برای زندگی، کار و تحصیل به خارج از کشور خود مهاجرت کنند. شانس استخدام در شرکت‌های خارجی به اندازه ارسال رزومه به یک شرکت بین‌المللی قابل دسترسی شده است. موسسات زیادی به تسهیلگری در فرایند کاریابی در خارج و استخدام بین‌المللی فعالیت می‌کنند. علیرغم پاندمی کرونا، این روند همچنان رو به رشد به نظر می رسد.

این راهنما، سازوکار و نحوه فعالیت نمایندگان سازمانه‌ها و موسسات دولتی و خصوصی سراسر جهان در IPBES را شرح میدهد.

در این راهنما درباره نحوه معرفی به یک نهاد بین المللی و نیز تعاملات بین کشورها و بلوک‌های مذاکراتی در فرایندهای بین المللی به تفصیل شرح داده شده است

بعدالتحریر: اینکه تصویرم روی جلد یک نشریه بین‌المللی چاپ شده خودش کیف داره ولی اینکه به عنوان سمبل حرفه‌ای بودن در عرصه بین‌المللی نشان داده بشی، مایه افتخار است.

مطالعه این مقاله را پیشنهاد میکنم.

ستاره‌های فوتبالی که در همه‌ی دنیا هستند، ستاره‌های ورزشی که در همه‌جای دنیا هستند شاید مقدار قابل توجهی از شهرت و موفقیت و لژیونر بودن‌شان را مدیون استفاده از فرصت‌ها و لحظه‌هایی هستند که این لحظه‌ها به‌طور خاص، در یک زمان خاص، در یک شرایط خااص فراهم می‌شود و بهترین عکس العمل را هم افراد درموردش بروز می‌دهند لذا فرصت‌طلبی نه یک عنصر منفی بلکه یک عنصر  مثبت برای استفاده از شرایطی است که در پیش روی ما است.

در دنیای پیچیده حرفه‌ای امروز، اکثر مردم در الویت دادن به کارها با مشکل روبرو می‌شوند. انتخاب شغل در برخی از مراحل زندگی و تصمیم گیری در مورد اینکه چه کاری انجام دهید یکی از بزرگترین چالش‌های دانش‌آموختگان است. تشخیص انواع گزینه‌های شغلی، نقاط قوت فردی، ارزش ها، در نتیجه چارچوب شخصیتی، به خصوص برای فعالیت در عرصه بین المللی گاهی بسیار دشوار می‌شود.

بدیهی است که این تمایز، برای کاریابی در خارج و استخدام بین‌المللی و زندگی در خارج از کشور به مراتب پیچیده‌تر می‌شود. شفافیت در مورد انتخاب شغل بین المللی پس از فارغ‌التحصیلی در مورد دانشجویانی که تجربه خارج از کشور دارند، بیشتر است.

در همین زمینه، مطالعه مقاله پساکرونا و چالش استخدام در موسسات بین‌المللی را توصیه می‌کنم:

https://www.amfazel.com/پساکرونا-و-چالش-استخدام-در-موسسات-بین/
از طريق
Photo Credit: IISD/ENB Diego Noguera
منبع
دریافت فایل اصلی
نمایش بیشتر

اصغر محمدی فاضل

دکتر علی اصغر محمدی فاضل، عضو فدراسیون جهانی کوچینگ (ICF) با درجه حرفه‌ای (PCC) است. دکتر فاضل بیش از 15 سال تجربه در ارائه مشاوره تخصصی، منتورینگ، کوچینگ، تسهیلگری و اجرایی در طیف وسیعی از موسسات عمومی، خصوصی و غیردولتی بین‌المللی در کشورهای مختلف را در رزومه حرفه‌ای خود دارد. اگرچه دکتر فاضل تجربه مدیریت و تدریس در دانشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی را دارد اما بیشترین تمركز وی بر روی كوچینگ مسیر شغلی و بیزینس کوچینگ بوده تا ورود حرفه‌ای به بازارهای جهانی و عرصه‌های بین المللی را برای علاقه‌‌مندان تسهیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا