رزومه نویسیویدیوهای آموزشی

یک رزومه حرفه ای بین المللی چه خصوصیاتی دارد؟

وبینار رزومه نویسی بین المللی

اگر به دنبال شکار فرصت های بین المللی هستید باید یک رزومه حرفه ای بین المللی هم داشته باشید.

اغلب برای یک فرصت شغلی در یک صنعت جدید باید با افرادی که سالها تجربه دارند رقابت کنید. بدیهی است که در ابتدای مسیر شما در مقایسه با آنان اندکی از ضعف برخوردار هستید. اما رزومه حرفه ای و نامه درخواست شما می تواند روایتگر این باشد که شما چه کسی هستید و چه چیزهایی را می توانید برای یک سازمان جدید به ارمغان بیاورید. به طور کلی ، شما می خواهید با برجسته کردن آنچه می توانید به شرکت بیاورید، بر آینده تمرکز کنید و نقاط ضعف خود را کمرنگ کنید. تجربه و شناخت قبلی شما ممکن است برای صنعت هدف چشمگیر باشد اما این انتقال ارزش توسط شما باید به روشی ارائه شود که برای کارفرمایان آتی شما قابل درک باشد. آنها باید بتواندد کاری را که قبلاً انجام داده اید را با کار جدیدی که امیدوارند انجام دهید گره بزنند.

به عنوان مثال اگر مهارت فروشنده بودن در شغل قدیمی شما (مثلا بازاریابی و فروش خودرو) چشمگیر بوده ممکن است لزوما در زمینه بازاریابی خدمات پزشکی ترجمه خوبی نداشته باشد. اما شما باید بتوانید از این تجربه خود برای برجسته کردن مهارت کسب رضایت مشتریان استفاده کنید که در موقعیت جدید می تواند سودمند باشد. همچنین می توانید شباهت های بین شرکت قدیمی خود و شرکتی را که با آن درخواست می کنید از جمله اندازه، سیستم ها یا درآمد برجسته کنید. البته با رعایت امانت داری و عدم افشای اطلاعات محرمانه یا بدگویی از کارفرمای قبلی.

آیا برای هر فرصت شغلی که جذاب است، باید اپلای کنیم؟

رمزگشایی یک آگهی استخدام
نمایش بیشتر

اصغر محمدی فاضل

دکتر علی اصغر محمدی فاضل، عضو فدراسیون جهانی کوچینگ (ICF) با درجه حرفه‌ای (PCC) است. دکتر فاضل بیش از 15 سال تجربه در ارائه مشاوره تخصصی، منتورینگ، کوچینگ، تسهیلگری و اجرایی در طیف وسیعی از موسسات عمومی، خصوصی و غیردولتی بین‌المللی در کشورهای مختلف را در رزومه حرفه‌ای خود دارد. اگرچه دکتر فاضل تجربه مدیریت و تدریس در دانشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی را دارد اما بیشترین تمركز وی بر روی كوچینگ مسیر شغلی و بیزینس کوچینگ بوده تا ورود حرفه‌ای به بازارهای جهانی و عرصه‌های بین المللی را برای علاقه‌‌مندان تسهیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا