کوچینگ

شایستگی‌های جدید ICF برای سال ۲۰۲۱

اگر برای سال 2021 برنامه‌ای دارید که مدرک ACC یا PCC خود را بگیرید، یک حرکت سریع لازم است.

همانطور که میدانید در شایستگی‌های کوچینگ در ICF تغییراتی صورت گرفته است. به دنبال همین تغییر، سه سند اصلی در سال ۲۰۲۰ به روز شدند شایستگی های اصلی مربی ICF، کدهای اخلاقی ICF و نشانگرهای PCC  مقداری ساده‌سازی و به روز شدند. بنابراین اگر برای سال ۲۰۲۱ برنامه‌ای دارید که مدرک ACC یا  PCC خود را بگیرید، یک حرکت سریع لازم است.

اثر تغییر در شایستگی‌های کوچینگ چیست؟

اگر در حال حاضر در یک برنامه آموزش کوچینگ مشغول تحصیل هستید، این نسخه‌های جدید احتمالاً از قبل در برنامه آموزشی شما ادغام شده اند. اما این در تمام مراکز آموزش کوچینگ صدق نمی‌کند.

برخی از برنامه‌های آموزش کوچینگ از میانه سال ۲۰۲۱ تغییراتی را در محتوای خود ایجاد خواهند کرد. چون شایستگی های اصلی (یازده گانه) هنوز برای ارزیابی‌ها موثر هستند. از نیمه سال ۲۰۲۱ ارزیابی سنجش دانش کوچینگ (CKA) و ارزیابی عملکرد همه براساس نشانگرهای جدید تغییر می کند و براساس نسخه های جدید انجام می شود. پس تا آن مرحله، همه ارزیابی ها بدون تغییر و بر اساس الگوی قبلی باقی می مانند و براساس نسخه های اصلی است.

شایستگی‌های کوچینگ چیست؟

https://www.amfazel.com/coaching-competencies

شایستگی‌های جدید ICF چه تاثیری روی من دارد؟

اگر قصد دارد یک درخواست اعتبار ACC یا PCC ارائه دهید یا در سال ۲۰۲۱ در حال آمادگی برای آزمون CKA هستید، باید توجه داشته باشید که در نیمه اول سال بر اساس شایستگی‌های اصلی، اخلاق و نشانگرها ی قبلی ارزیابی می شوید. پس از آن با توجه به شایستگی کوچینگ، اخلاق و شاخص های به روز شده اقدام خواهد شد.

شایستگی کوچینگ
شایستگی‌های جدید ICF

سخن پایانی

اگر شما در حال حاضر دوره آموزش کوچینگ خود را به اتمام رسانده اید و قصد دارید در سال ۲۰۲۱ برای مدرک خود اقدام کنید، بهتر است این کار را قبل از اواسط سال میلادی انجام دهید تا آمادگی شما با روند ارزیابی فعلی مطابقت داشته باشد.

درباره آزمون CKA بیشتر بدانید

https://www.amfazel.com/cka
نمایش بیشتر

اصغر محمدی فاضل

دکتر علی اصغر محمدی فاضل، عضو فدراسیون جهانی کوچینگ (ICF) با درجه حرفه‌ای (PCC) است. دکتر فاضل بیش از 15 سال تجربه در ارائه مشاوره تخصصی، منتورینگ، کوچینگ، تسهیلگری و اجرایی در طیف وسیعی از موسسات عمومی، خصوصی و غیردولتی بین‌المللی در کشورهای مختلف را در رزومه حرفه‌ای خود دارد. اگرچه دکتر فاضل تجربه مدیریت و تدریس در دانشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی را دارد اما بیشترین تمركز وی بر روی كوچینگ مسیر شغلی و بیزینس کوچینگ بوده تا ورود حرفه‌ای به بازارهای جهانی و عرصه‌های بین المللی را برای علاقه‌‌مندان تسهیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا