کسب و کار بین المللیکوچینگویدیوهای آموزشی

فرصت‌های پنهان کسب و کار

بخشی از سخنرانی دکتر فاضل در همایش لژیونرهای کسب و کار درباره کوچینگ

سازمان‌های پیشگام، مدیران پیشگام دارند. اینکه سازمان باعث رشد مدیران شده یا اینکه شایستگی مدیران هوشمند موجبات تعالی سازمان را فراهم آوردند، بحث دیگری است. اما در اینکه کوچینگ سازمانی می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند تردیدی نیست. در این ویدیوی کوتاه بخشی از سخنرانی دکتر فاضل در همایش لژیونرهای کسب و کار درباره کوچینگ را مشاهده خواهید کرد.

سخنرانی دکتر فاضل در همایش لژیونرهای کسب و کار درباره فرصت های پنهان کسب و کار
فرصت‌های پنهان کسب و کار

معجزه کوچینگ

مدیران پیشگام، حداقل %۵۰ درصد از وقت خود را به کوچینگ اختصاص می دهند. برای اینکار قبل از هر چیز خودشان آموزش کوچینگ را طی می‌کنند. بعد هم در مسیر مدیریت خود، از یک کوچ اجرایی و با تجربه کمک می‌گیرند. چنین مدیری، فرایند کوچینگ را در شرکت خود جاری خواهد ساخت. در نتیجه، اینگونه شرکت‌ها سایر مدیران و کارکنان خود را قادر می‌سازند تا در مورد فرصت‌ها تصمیم سازی و در اجرا مشارکت کنند. اگر شرکت خصوصی هم باشد که سود نهایی از اهمیت برخوردار است و به جیب همه مدیران و سهامداران خواهد رفت.

اما دقت کنید که مقدمه همه این دستاوردها و برای دستیابی آن شرکت‌ها به سود، باید از مدیران پیشگام استفاده کنند. این مدیران ممکن است همه فرایند چند سال گذشته را که عادی شده، دوباره طراحی کنند. این تغییر فرایند می‌تواند، یک سازمان را متحول کند.

هنر پیشگام بودن

برای توانمندسازی یک سازمان، یک مدیر در هر سطحی که باشد باید زمان قابل توجهی را صرف کمک به افراد و تیم‌ها برای درک مسیر سازمان و پیامدهای آن در عملکرد کند. کاری که در واقعیت کمتر رخ می دهد.

در بسیاری از موسسات، مدیران ارشد حدود %۵۰ وقت خود را صرف جلسات می‌کنند. در خوشبینانه‌ترین حالت فقط %۴۰ هم برای رسیدگی به مکاتبات و مطالعه و تهیه گزارش‌ها صرف می‌کنند. ده درصد باقیمانده هم به کارهای غیر مدیریتی نظیر رفت و آمد، استراحت، روزنامه و اخبار، گپ و گفت با دوستان و تماس با خانواده صرف خواهد شد.

همانطور که می‌بینید، اغلب مدیران کلاسیک، فرصتی برای افزایش ظرفیت خود یا کارکنان ندارند. اینجا است که مدیران پیشگام می‌توانند تغییر ایجاد کنند. اگر یک مدیر فقط %۱۰ درصد از وقت اداری خود را صرف بهبود کیفی خود و پرسنل نماید، یک سازمان به بهره‌وری بالایی می‌رسد.

حتی با رعایت موضوع پیشگام بودن، بسیاری از مدیران فقط به خودشان تکیه می‌کنند. حتی در سرکشی به واحدها، خودشان نقش منتورینگ و کوچینگ را هم ایفا می‌کنند.

درباره کوچینگ سازمانی بیشتر بدانید
نمایش بیشتر

اصغر محمدی فاضل

دکتر علی اصغر محمدی فاضل، عضو فدراسیون جهانی کوچینگ (ICF) با درجه حرفه‌ای (PCC) است. دکتر فاضل بیش از 15 سال تجربه در ارائه مشاوره تخصصی، منتورینگ، کوچینگ، تسهیلگری و اجرایی در طیف وسیعی از موسسات عمومی، خصوصی و غیردولتی بین‌المللی در کشورهای مختلف را در رزومه حرفه‌ای خود دارد. اگرچه دکتر فاضل تجربه مدیریت و تدریس در دانشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی را دارد اما بیشترین تمركز وی بر روی كوچینگ مسیر شغلی و بیزینس کوچینگ بوده تا ورود حرفه‌ای به بازارهای جهانی و عرصه‌های بین المللی را برای علاقه‌‌مندان تسهیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا