Englishکوچینگویدیوهای آموزشی

ویدیو: رویکرد کوچینگ به مشکلات چگونه است؟

در این ویدیو (با زیرنویس فارسی) با رویکرد کوچینگ در مواجهه با مشکلات و چالش‌ها آشنا میشوید.

برای اینکه مدیران به ماهیت کوچینگ و به طور خاص چگونگی انجام این کار در چارچوب یک ساختار آموزشی فکر کنند، از یک مدل ساده اما مفید استفاده کنید. همیشه در نظر داشته باشید قرار نیست رویکرد کوچینگ همیشه جواب بدهد. همانطور که مدیریت هم گاهی زمینگیر می‌شود. استفاده از تشویق و تنبیه هم ممکن است مواقعی بی‌فایده باشند.

رویکرد کوچینگ

رویکرد کوچینگ مبتنی بر عدم قضاوت است. پس باید این اصل را درباره « کوچینگ رهبری سازمانی» هم قبول کنیم. مدیران با هدف کمک به حل مشکلات و کنار آمدن با شرایط چالش برانگیز، خردورزی می‌کنند. بینش و خلاقیت را از افرادی که کوچ آنها هستند فرا می‌گیرند. این رویکرد است برای مدیران می تواند بسیار خوشایند باشد. اما به طور طبیعی برای اکثر مدیرانی که در حالت “همیشه گفتن” راحت‌تر هستند عمل نمی‌کند.

ایجاد تعادل بین سبک‌های کلاسیک مدیریت و رویکرد کوچینگ رهبری سازمانی از نیازهای خاص هر سازمان است. مدیران باتجربه ابتدا باید کوچینگ را به تنهایی و در زندگی خود تمرین کنند. فقط پس از آن شروع به تعادل بخشیدن به این توانایی تازه تقویت شده است که کوچینگ رهبری سازمانی مفید خواهد بود.

 

برای آشنایی بیشتر با اهمیت داشتن کوچ و کاربردهای کوچینگ، این مقاله را ببینید:

کوچینگ چیست؟

 

نمایش بیشتر

اصغر محمدی فاضل

دکتر علی اصغر محمدی فاضل، عضو فدراسیون جهانی کوچینگ (ICF) با درجه حرفه‌ای (PCC) است. دکتر فاضل بیش از 15 سال تجربه در ارائه مشاوره تخصصی، منتورینگ، کوچینگ، تسهیلگری و اجرایی در طیف وسیعی از موسسات عمومی، خصوصی و غیردولتی بین‌المللی در کشورهای مختلف را در رزومه حرفه‌ای خود دارد. اگرچه دکتر فاضل تجربه مدیریت و تدریس در دانشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی را دارد اما بیشترین تمركز وی بر روی كوچینگ مسیر شغلی و بیزینس کوچینگ بوده تا ورود حرفه‌ای به بازارهای جهانی و عرصه‌های بین المللی را برای علاقه‌‌مندان تسهیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا