کوچینگ

ارزشهای اخلاقی کوچینگ

به روزرسانی ها ارزشهای اخلاقی در ICF

فدراسیون بین المللی کوچینگ (ICF) امروز (۲۷ آگوست ۲۰۲۱) بیانیه تجدید نظر شده ای از ارزشهای اصلی سازمان را اعلام کرد که برای توانمند سازی و اتحاد تمام کوچ های ICF در دنیا ایجاد شده است. این زبان جدید، در برگیرنده اصول اخلاقی ICF است و طراحی شده تا اطمینان حاصل کند که اعضای ICF یک ماموریت و تعهد  مشترک نسبت به رفتارهای فردی و حرفه ای دارند که با ارزشهای اصلی ICF همسو هستند.

ماگدالینا نوویکا موک (Magdalena Nowicka Mook) مدیر اجرایی  ICF می گوید: “این ارزشهای جهانی، تنها کلماتی بر صفحه کاغذ نیستند بلکه ما آنها را هر روز زندگی می کنیم. ” قدرت کوچینگ حرفه ای شامل باز بودن و قضاوت نکردن در تمام برهمکنشهاست. این ارزشهای هسته ای، بازتاب کننده اقدامات تیم ما، اعضای ما و دارندگان اعتبار است، آنها که بالاترین کیفیت کوچینگ حرفه را نشان می دهند. بر همه ما واجب است که نمونه های زنده و بارز این ارزشها باشیم و وقتی شاهد رفتارهایی هستیم که خلاف این ارزشهای هسته ای هستند، سکوت نکنیم و با صدای بلند به زبان بیاوریم!

ICF به دنبال یک نظر سنجی جهانی از بیش از ۴۱۰۰۰ عضو این سازمان، از ارزشهای به روز شده، رو نمایی کرد. بیش از ۴۴۰۰ عضو، با موافقتی در سطح ۷۶% یا یا بالاتر به همه اصلاحات پیشنهادی پاسخ دادند. انتشار ارزشهای اصلی تازه تنظیم شده، آن زمان اتفاق می افتد که شش سازمان خانواده ICF آغاز به معرفی  رسمی کنند.
این انتشار همچنین مقدم بر گردهمایی ۲۰۲۱ ICF است، رویدادی که سالی دوبار برای اجتماع کوچینگ جهانی انجام می شود که کوچ های حرفه را از سراسر دنیا به شکل مجازی از ۲۶ تا ۲۸ اکتبر گرد هم می آورد.

کوچینگ حرفه ای نیز مانند تجارت و  دنیا، در نتیجه ساز و کارهای اجتماعی،  پاندمیک و دلایل دیگر، تکامل یافته است. ICF متعهد است تا اطمینان یابد که استانداردهای رفتار فردی و حرفه ای برای اعضا، یکسان، از نظر فرهنگی مناسب و توسط اعضای متخصص، پذیرفته شده باشد.

با رسیدن کیفیت فرآیند جامع ملاحظه، توسعه و ارزیابی، به بالاترین حد ممکن از طریق نظر سنجی اعضا، این تحول در ارزشهای ICF چشم انداز سازمان organization’s vision -جایی که کوچینگ بخش جدایی ناپذیر یک جامعه موفق و پررونق است- و بیانیه ی ماموریت mission statement  – در جهت رهبری پیشرفت جهانی حرفه کوچینگ و توانمندسازی دنیا از طریق آن- را مجددا تصدیق و تایید می کند.

درباره اخلاق حرفه‌ای به عنوان یک شایستگی مطالعه این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم.

ارزشهای اصلی بروز شده این موارد هستند:

۱-حرفه ای بودن: تعهد به دیدگاه کوچینگی و کیفیت حرفه ای که شامل مسئولیت، احترام، صداقت، شایستگی و عالی بودن است.

۲-همکاری: تعهد برای ارتقای ارتباطات اجتماعی و ساختن اجتماع

۳-انسانیت: تعهد به رفتار انسانی و متمدنانه، مهربانی، شفقت و احترام نسبت به دیگران

۴-عدالت و انصاف: تعهدی برای استفاده از دیدگاه کوچینگی در جهت اکتشاف و درک نیازهای دیگران، تا بتوانم در تمام زمانها فرآیندهای عادلانه ای را به عمل در بیاورم تا برای همه برابری و انصاف ایجاد کند.

 پت متیوز (Pat Mathews) کوچ MCC و رئیس هیئت مدیره جهانی ICF می گوید: ” ارزشهای تجدید نظر شده ICF هم آرمانی هستند و هم کاربردی و بازتاب کننده آن چیزی هستند که برای ICF و اعضای آن که بیش از ۴۱۰۰۰ نفرند، بسیار معنار دار است. ما خرسندیم که این نقطه اوج این روند طولانی اما سودمند را اعلام کنیم که اکنون پایه ای برای هدایت صعنت کوچینگ به سوی آینده است.

درباره فدراسیون بین المللی کوچینگ

فدراسیون بین المللی کوچینگ ICF بزرگترین سازمان دنیا است که پیشرفت جهانی حرفه کوچینگ را رهبری و نقش کوچ را به عنوان بخش جدایی نا پذیر جامعه موفق و پر رونق مورد حمایت قرار می دهد.

ICF در سال ۱۹۹۵ تاسیس شد و بیش از ۴۱۰۰۰ عضو در بیش از ۱۵۰ کشور و سرزمین دارد. ICF و اعضایش در جهت اهداف مشترک افزایش آگاهی در زمینه کوچینگ و حفظ یکپارچگی این حرفه به وسیله یادگیری مادام العمر و حمایت از بالاترین استانداردهای اخلاقی، کار می کنند. ICF از طریق فعالیت شش خانواده منحصر به فرد خود، کوچ های حرفه ای، مراجعان کوچینگ، سازمانها، جوامع و دنیا را از طریق کوچینگ توانمند می کند و مورد حمایت قرار می دهد.

از طريق
ترجمه: نجمه عشقی
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا