کسب و کار بین المللیکوچینگویدیوهای آموزشی

ویدیو: فرصت‌های سال ۲۰۲۱ برای کوچینگ چیست؟

در حالی به سال 2021 نزدیک می شویم که تحولات سال 2020 روندهای گذشته را تغییر داده است.

video credit: Coacharya.com

کوچ‌های موفق می دانند که آگاهی از روندهای تأثیرگذار بر تجارت مشتریان چقدر مهم است. با این حال ، غالباً ، ما بیش از حد مشغول دنبال کردن صنعت آنها هستیم تا اینکه برای خودمان وقت بگذاریم. در ایران نیز خوشبختانه، جامعه کوچ‌های خبره فعالیت خوبی دارند که همانند بسیاری از حوزه‌های دیگر با مشکلات کرونا دست به گریبان بودند. این مقاله به فرصت‌های پیش رو برای موفقیت کوچینگ در شرایط پس از COVID تکیه دارد.

کوچینگ غیرحضوری

دنیای کوچینگ در سال ۲۰۲۰ بیشتر از پیش‌بینی‌ها به سوی مجازی شدن پیش رفت. البته ماندگاری این شرایط به عوامل مختلفی وابسته است. اما روشن است که کوچینگ غیرحضوری مطلوب‌تر از گذشته شده است.

در کوچینگ غیرحضوری به ویژه در تماس‌های ویدیویی، مهارت خواندن زبان بدن مراجع در صفحه رایانه یک مهارت حیاتی است. بسیاری از ارتباطات هیچ ارتباطی با کلمات ندارد و بسیاری از افراد در آینده کوچینگ از راه دور را ادامه می دهند.

کوچینگ گروهی به صورت غیرحضوری نیز چالش‌های خاص خود را دارد. در جلسات تیم کوچینگ، باید اطمینان حاصل کنیم که به همه فرصت مشارکت داده می‌شود. همه دوست ندارند در مقابل دوربین صحبت کنند. بنابراین روش هایی را برای اشتراک گذاری افکار از طریق چت و یا ابزارهای مشابه باید باز باشد.

ترکیب کوچینگ و منتورینگ

تقاضای فزاینده برای نتایج ملموس و قابل اندازه گیری، عرصه را برای کوچینگ محدود می‌کند. من فکر می‌کنم این نیاز بیشترین تأثیر را روی کوچینگ در سال ۲۰۲۱ بگذارد. مراجعین به دنبال یافتن راهی برای گشایش کسب و کار و خروج از بحران ناشی از پاندمی کرونا هستند. گفتار درمانی و بازی با نظریه و فرضیه برای برخی مراجعین ارزش ندارد. آنها پول پرداخت کرده اند که نتیجه بگیرند نه اینکه عبارات همدلی و همدردی بشنوند. بنابراین کوچینگ باید نتایج قابل اندازه گیری بیشتری نسبت به گذشته داشته باشد.

این پویایی نه تنها بر ارائه خدمات کوچینگ بلکه بر عملکرد و بازاریابی آن نیز تأثیر می گذارد. دوران گواهی‌نامه‌های بی نام و نشان و تاییدیه افراد ناشناس گذشته است. مطالعات موردی با منابع ناشناخته، برای اثبات یک مفهوم، نخ‌نما شده است. مشتریان بالقوه تلاش می کنند همزمان با کوچینگ، از تجربه کوچ هم استفاده کنند.

مشتریان کوچ‌هایی را دنبال می کنند که داستان های معتبر، تجربیات، نتایج و تکنیک های کاربردی را به اشتراک می گذارند. بسیاری از مراجعین از دیدن همان محتوای قدیمی، کپی کاری و جلسات کوچینگ کلاسیک خسته شده اند. مراجع خواهان یک فرد واقعی با مشکلات واقعی و زندگی واقعی است. نه اینکه پشت لباس و دفتر و ساعت و خودروی لاکچری پنهان شده باشد.

مشتریان جذب شخصیت، توان و تجربه کوچ می‌شوند، نه گواهینامه‌ها و تزیینات چشم نواز. به دنبال این باشید که تجربیات ما چگونه می تواند به نفع دیگران به کار گرفته شود؟ به عبارت دیگر، بسیاری از مشتریان نیاز به احساس ارتباط با کوچ‌ خود دارند.

فرصت‌های کوچینگ چیست
فرصت‌های کوچینگ چیست

حضور در جامعه

مردم به طور فزاینده ای به سمت رسانه های اجتماعی گرایش پیدا کرده‌اند. موضوع مفید و معتبر بودن یا نبودن محتوای رسانه های اجتماعی بحث دیگری است. دنیای دیجیتالی در قرن ۲۱ باعث افزایش مشارکت در رسانه های اجتماعی شده است. این روندی است که مطمئناً تا سال‌ها ادامه خواهد یافت.

همانند همه ارائه کنندگان خدمات، کوچ‌های نیز باید خود را در شبکه های اجتماعی نشان دهند. جایی است که بیزینس‌های بزرگ دنیا در آن خرج می کنند. سلبریتی‌ها بیش از پیش، وقت خود را در آن سپری می کنند. بسیاری به دنبال الهام، نکات یا ترفندهایی برای حل مشکلات خود هستند. اگر آنلاین نیستید، مشتری از دست خواهید داد.

البته حضور در شبکه های اجتماعی مساوی با موفقیت نیست. اگرچه بهینه سازی موتور جستجو و بازاریابی در شبکه های اجتماعی می تواند تا حدودی پیچیده باشد. اما از تولید محتوا، برگزاری دوره های مجازی غافل نشوید. هرچه کوچ‌های بیشتری این کار را می کنند، مشتریان انتظار دارند از سایرین هم چنین پیشنهادهایی را داشته باشند.

ممکن است مخاطبان شما نتوانند به دلایل مختلف، جلساتی را با شما به صورت انفرادی تنظیم کنند. اما این بدان معنا نیست که شما باید آنها را فراموش کنید. دانش خود را بازتولید کنید. دوره‌های آنلاین ایجاد کنید. این به شما کمک می کند وارد بخش‌های جدیدی از بازار شوید. برخی ممکن است آنچه را که شما آموزش می دهید دوست داشته باشند، اما به دلیل مالی یا اجتماعی، مشتری شما نشوند. ارائه محتوای شما باعث جذابیت بیشتر شما برای برخی از مشتریان بالقوه می شود که حتی قبلا علاقه ای به کوچینگ نداشتند.  

کوچینگ تخصص‌گرا

مشتریان نمی‌خواهند از کوچ‌های خود تحلیل سیاسی بگیرند. بلکه درک شرایط جامعه بر تنوع و شمول مراجعین تأثیر می گذارد. کوچ‌هایی که حاضر نیستند به مسائل اجتماعی اطراف خود ورود کنند، غیراصیل جلوه می‌کنند. اما در کنار این موضوع، روند دیگری که قبل از شروع ویروس کرونا در حال افزایش بود و با ورود به سال ۲۰۲۱ تسریع خواهد شد: تخصص‌گرایی است.

با دسترسی بیشتر افراد به کوچینگ ، رویکردهای مشتری به سمت اهداف شخصی و شغلی حرکت می‌کند. کوچ‌های به جای اینکه یک سفره گسترده پهن کنند، باید با آنچه می‌توانند در اختیار مراجع قرار دهند، ظاهر شوند. اینجا داشتن یک حوزه تخصصی در کوچینگ ضروری خواهد بود.

در سال ۲۰۲۱ مشتریان کوچینگ خاص می شوند و فقط به دنبال راه حل های خاص می گردند. افراد نمی خواهند هزینه بیهوده پرداخت کنند. این نیاز شانس انتخاب کوچ‌های متخصص را افزایش می دهد. به همین دلیل توسعه و شناخته شدن یک تخصص خاص بیش از هر زمان دیگری مهم خواهد بود.

آیا می‌دانید مزایا و کاربردهای کوچینگ چیست؟ این ویدیو را ببینید.

 

سخن پایانی

در حالی به سال ۲۰۲۱ نزدیک می شویم که تحولات سال ۲۰۲۰ روندهای گذشته را تغییر داده است. در حالی که کوچ‌های به آینده نگرانه تر شدن مراجعین کمک می کنند، مهم است که زمانی را صرف خودشان کنند. در مدیریت شغل و درآمد و هزینه کوچینگ آینده نگر باشید. سالی پر چالش ولی دارای فرصت‌های خاص در برابر ما قرار دارد. خود را برای کمک به خود و دیگران، آماده کنید. بهترین خود باشید و به دیگران نیز کمک کنید تا بهترین خود باشند.

 


کوچینگ سازمانی این مهارت را در مدیران اجرایی و ارشد تقویت می‌کند که: در هر چالشی، تجسم کنند که اگر یک کار به گونه دیگری انجام شود، اوضاع چگونه خواهد بود؟

آنچه درباره آموزش کوچینگ سازمانی باید بدانید را در این مقاله ببینید:
https://www.amfazel.com/آموزش-کوچینگ-سازمانی
نمایش بیشتر

اصغر محمدی فاضل

دکتر علی اصغر محمدی فاضل، عضو فدراسیون جهانی کوچینگ (ICF) با درجه حرفه‌ای (PCC) است. دکتر فاضل بیش از 15 سال تجربه در ارائه مشاوره تخصصی، منتورینگ، کوچینگ، تسهیلگری و اجرایی در طیف وسیعی از موسسات عمومی، خصوصی و غیردولتی بین‌المللی در کشورهای مختلف را در رزومه حرفه‌ای خود دارد. اگرچه دکتر فاضل تجربه مدیریت و تدریس در دانشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی را دارد اما بیشترین تمركز وی بر روی كوچینگ مسیر شغلی و بیزینس کوچینگ بوده تا ورود حرفه‌ای به بازارهای جهانی و عرصه‌های بین المللی را برای علاقه‌‌مندان تسهیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا