کسب و کار بین المللیویدیوهای آموزشی

ویدیو: مقدمات کاریابی بین‌المللی

اهمیت به‌روز بودن برای فعالیت‌های بین‌المللی

در این ویدیو با هم در مورد مقدمات لازم و اهمیت به‌روز بودن برای کاریابی  و فعالیت بین‌المللی صحبت می‌کنیم.

ورود فناوری‌های جدید به زندگی ما باعث شده که شکل زندگی، شرایط اقتصادی و اجتماعی تغییر کنند. به همین دلیل نوع رقابت‌ها هم تغییر می‌کند. این رقابت در عرصه‌های حرفه‌ای هم خودش را نشان می‌دهد.

به‌عبارت دیگر باید دقت داشته باشیم که وقتی در یک حوزه‌ی فنی و تخصصی فعالیت می‌کنیم باید دانش، مهارت و اطلاعاتمان را از عرصه‌های فناوری روزآمد کنیم. باید بتوانیم با افراد هم‌سطح در به‌دست آوردن یک فرصت شغلی رقابت کنیم.

 

اهمیت آشنایی با مفاهیم روز حوزه تخصصی

به عنوان مثال ممکن است یک مدرک کامپیوتر از یک دانشگاه معتبر را دریافت کرده باشیم. حتی مقداری هم تجربه‌ی کاری داشته باشیم. الان انتظار داریم که با داشتن آن مدرک تحصیلی و یک تجربه‌ی معتبر در یک شرکت صاحب‌نام وارد عرصه‌ی فعالیت بین‌المللی شویم. یا حتی در یک جایی یک رقابت جدی با افراد هم‌سطح خودمان داشته باشیم.

اگر با اینترنت اشیاء یا بلاک چین آشنایی نداریم یا با مفاهیم جدید هنوز ارتباط برقرار نکردیم، کاریابی بسیار دشوار است. معلوم نیست که ما بتوانیم با فعالیت‌ بین‌المللی خود ارزش افزوده‌ای برای آن نهاد یا شرکت استخدام کننده داشته باشیم. بنابراین داشتن مدرک تحصیلی از یک دانشگاه معتبر یا حتی داشتن یک سابقه‌ی کاری در یک شرکت صاحب‌نام گارانتی برای کاریابی نیست. مدرک تحصیلی یا تجربه دلیل نمی‌شود که ما در یک رقابت استخدامی بالاتر از افراد هم‌تراز خودمان بایستیم.

با توجه به همین شرایطی که دانش فنی در جهان مدرن ایجاد کرده، باعث می‌شود که حوزه تخصصی به معنای کلاسیک و به‌صورت انحصاری وجود نداشته باشد. یعنی شما نمی‌توانید بگویید که من در یک حوزه‌ای یک تخصصی دارم که هیچ‌کس دیگری این تخصص را ندارد. تردید نکنید کاری را که شما بلد هستید قطعا تعداد زیادی از افراد دیگر نیز آن بلد هستند.

 

ارزش مهارت ها در رقابت

شک نداشته باشید که افراد زیادی هستند که دانش شما را دارند. شاید حتی بهتر از شما مهارت استفاده از این دانش را داشته باشند. اما اگر شما قرار است در یک عرصه‌ی رقابتی وارد یک فضایی بشوید که بالاتر از افراد هم‌تراز خودتان بایستید. مهارت‌های شما می‌تواند همه‌ی این ارزش‌ها را کنار هم بیاورد.این ارزش‌ها باید به‌صورت یک ارزش افزوده در اختیار نهاد و سازمان استخدام کننده‌ی شما قرار بگیرد.

 

دانش خود را به‌روز کنید

مهارت خودتان را در حوزه‌های تخصصی خودتان بالا ببرید. حتی در حوزه‌هایی که تخصص ندارید. مهارت‌هایی که می‌تواند عرضه‌ی تخصص شما را به شکل بهتری یا جدیدتری تغییر بدهد. به‌دنبال افزایش مهارت‌ها و تخصص باشید. خودتان را به‌روز کنید تا اینکه شانس بیشتری برای به‌دست آوردن فرصت‌ها فعالیت‌ بین‌المللی در عرصه‌ی جهانی داشته باشید.

مشاهده ویدیوی پارادایم های کسب و کار را توصیه میکنم.

نمایش بیشتر

اصغر محمدی فاضل

دکتر علی اصغر محمدی فاضل، عضو فدراسیون جهانی کوچینگ (ICF) با درجه حرفه‌ای (PCC) است. دکتر فاضل بیش از 15 سال تجربه در ارائه مشاوره تخصصی، منتورینگ، کوچینگ، تسهیلگری و اجرایی در طیف وسیعی از موسسات عمومی، خصوصی و غیردولتی بین‌المللی در کشورهای مختلف را در رزومه حرفه‌ای خود دارد. اگرچه دکتر فاضل تجربه مدیریت و تدریس در دانشگاه‌های مختلف داخلی و خارجی را دارد اما بیشترین تمركز وی بر روی كوچینگ مسیر شغلی و بیزینس کوچینگ بوده تا ورود حرفه‌ای به بازارهای جهانی و عرصه‌های بین المللی را برای علاقه‌‌مندان تسهیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا